arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۹

وزارت کشور عراق: چند طرح حمله به منطقه «سبز» بغداد خنثی شده است

وزیر کشور عراق امروز (پنجشنبه) با اشاره به اینکه تاکنون چند طرح حمله به منطقه امنیتی «سبز» بغداد خنثی شده است، گفت که یک نفر از شلیک کنندگان راکت به این منطقه که سفارت آمریکا و تعدادی از ساختمان‌های مهم حکومت عراق در آنجا قرار دارد، بازداشت شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق در گفت‌وگو با شبکه سعودی «العربیه» اظهار داشت که وزارتخانه متبوعش با مراکز دیپلماتیک برای حفاظت از آنها در بغداد همکاری می‌کند و وزارت کشور عراق همچنین روی یک طرح امنیتی – نظامی برای جلوگیری از حمله به منطقه سبز بغداد کار می‌شود.

الغانمی تصریح کرد که یکی از شلیک کنندگان راکت‌ها به سمت سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد دستگیر شده است.

وی افزود: ما چند طرح برای حمله به منطقه سبز را خنثی کرده ایم.  

وزیر کشور عراق تصریح کرد که وزارتخانه متبوعش در سطوح بالا با نیروهای ائتلاف و نیروهای ناتو برای تعقیب تروریست ها هماهنگی می‌کند.

وی درباره انتخابات سال آینده عراق نیز گفت: به سلاح بی ضابطه اجازه نخواهیم داد که در انتخابات آینده استفاده شود.

الغانمی همچنین به موضوع مرزهای عراق و سوریه اشاره و تصریح کرد: مرزهای عراق و سوریه به میزان ۹۰ درصد از امنیت برخوردارند و استقرار نیروهای فدرال عراق در منطقه سنجار در استان نینوا در شمال غربی این کشور به خوبی پیش می‌رود.

منطقه سبز بغداد یکشنبه شب شاهد حمله راکتی به سمت سفارت آمریکا در این منطقه و واکنش سامانه‌های موشکی مستقر در این سفارت بود. شلیک راکت‌ها و واکنش سامانه‌های موشکی سفارت آمریکا به آن، باعث ترس شدیدی در بین مردم منطقه شد.

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق پس از این حمله راکتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک گروه قانون‌شکن یکشنبه شب چند راکت به سمت منطقه سبز در بغداد شلیک کرد که مشخص شد که از منطقه پادگان «الرشید» شلیک شده و در داخل یک مجتمع مسکونی اصابت کرده است.

در این بیانیه آمده است: بر اثر اصابت این راکت‌ها، خسارت مالی به این ساختمان‌ها و تعدادی خودروی غیرنظامی وارد شد، اما به کسی آسیبی نرسید.

سفارت آمریکا در بغداد نیز یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که خسارت جزئی به مجتمع سفارت وارد شده، اما کسی آسیب ندیده است.

نخست‌وزیر عراق دوشنبه شب از دستگیری گروهی مظنون در ارتباط با این حمله خبر داد.

گروهی از مسئولان، سیاستمداران و سران احزاب و گروههای مقاومت عراقی طی روزهای اخیر حمله به مراکز دیپلماتیک را محکوم و چنین اقداماتی در این برهه زمانی را حرکت مشکوک با هدف فتنه‌انگیزی و برهم زدن اوضاع عراق توصیف کرده‌اند

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان