arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۹

امروز، آخرین فرصت برای واریز ۴۰ میلیون تومان مسکن ملی

وزارت راه و شهرسازی در حالی ساعت ۲۴ امروز پنجم دی ماه را آخرین فرصت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای تکمیل آورده حدود ۴۰ میلیون تومان اعلام کرده که پیش از این سه بار این مهلت را تمدید کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت راه و شهرسازی در حالی ساعت ۲۴ امروز پنجم دی ماه را آخرین فرصت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای تکمیل آورده حدود ۴۰ میلیون تومان اعلام کرده که پیش از این سه بار این مهلت را تمدید کرده است.

به گزارش ایسنا، در پایان هر ماه معمولا وزارت راه و شهرسازی ضرب العجل هایی برای آن دسته از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که آورده خود را تکمیل نکرده اند مشخص و سپس این فرصت را تمدید می کند. ابتدا پایان مهرماه آخرین مهلت اعلام شد، سپس این زمان را تا انتهای آبان تمدید کردند، بعد پایان آذر به کسانی که آورده را تکمیل نکرده بودند فرصت داده شد، چند روز قبل هم آخرین مهلت را پنجم دی ماه اعلام کردند.

البته محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - گفته افرادی که تا پنجم دی ماه نسبت به واریز اولیه وجه اقدام ملی مسکن اقدام نکنند از لیست حذف می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات افتتاح حساب متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: در طرح اقدام ملی مسکن که ۴۰۰ هزار واحد است ۱۰۰ هزار واحد مربوط به بافت فرسوده است که این تعداد از واحدها آمارشان به شکل مجزا ارایه می‌شود.

در خصوص ۳۰۰ هزار واحد مسکن ملی در سایر بافت‌ها تاکنون ۲۴۰ هزار نفر یا نسبت به افتتاح حساب خود اقدام کرده اند و یا اینکه جزو پروژه‌هایی مشارکتی بودند که زمین طرح اقدام ملی برای احداث واحدها مسکونی به آنها واگذار شده است. فقط ۶۰ هزار نفر از ۳۰۰ هزار نفر، هنوز وضعیت حساب آنها از نظر تکمیل و یا واریز کل وجه باقیمانده است که تا پنجم دیماه در خصوص آنها تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

محمودزاده اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۶۰ هزار نفر در لیست ذخیره طرح اقدام ملی مسکن است که اگر بنا به دلایلی افرادی نسبت به واریز وجه اقدام نکنند لیست ذخیره جایگزین آنها خواهد شد.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد.

ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه تمدید شد. در صورت عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

نظرات بینندگان