arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۹

نماز جمعه در شهرستان‌های زرد کرونایی استان همدان برگزار نمی‌شود

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان گفت: آیین نماز جمعه و مراسم آیینی و معنوی در مناطق زرد کرونایی تعطیل است و برگزار نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سخنگوی ستاد کرونا استان همدان گفت: آیین نماز جمعه و مراسم آیینی و معنوی در مناطق زرد کرونایی تعطیل است و برگزار نمی‌شود.

مهرداد نادری فر روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری همدان در مناطق زرد کرونایی تنها مساجد می‌تواند باز باشد اظهار داشت: شهرستان های همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و فامنین وضعیت زرد دارند و ادامه و چگونگی فعالیت در این شهرستان ها طبق دستورالعمل مشخص است.

وی بیان کرد: کارکنان دستگاه های خدمات رسان باید به طور کامل بر سر کار خود حضور یافته و سایر دستگاه ها با دو سوم ظرفیت فعال باشند و مابقی به صورت دورکاری هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان افزود: در این شهرستان ها تنها مشاغل گروه چهار تعطیل هستند که شامل بوستان و مراکز تفریحی، باشگاه های ورزشی و ورزش های پُر برخورد، باغ وحش و ورزش های آبی می شود.

نادری فر ادامه داد: در حوزه آموزشی نیز مدارس، دانشگاه، موسسه های خصوصی و آموزشگاه های عالی تعطیل بوده و دروس به صورت مجازی تعلیم داده می شود.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان های ملایر، اسدآباد، کبودراهنگ، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی کرونایی هستند که در این وضعیت دستگاه های خدمات رسان باید با دو سوم پرسنل و سایر دستگاه با نیمی از کارکنان در محل کار حاضر شوند.

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان افزود: در حوزه مشاغل، گروه یک و دو فعال و مشاغل گروه سه و چهار در این شهرستان ها تعطیل هستند و در حوزه آموزش نیز مدارس، آموزشگاه خصوصی، موسسه‌ها و حوزه علمیه تعطیل هستند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه فرهنگی و اجتماعی، نماز جمعه، مساجد و مراسم آیینی و معنوی در شهرستان های دارای وضعیت نارنجی تعطیل و تردد خودرو در این شهرستان ها با پلاک غیر بومی ممنوع است

ناظر طرح شهید سلیمانی نیز در این نشست بیان کرد: باید تدبیری اندیشید که با اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد متوفیان کرونا در کشور را کنترل و به زیر ۱۰۰ نفر در روز رساند.

محمود سوری اظهار داشت: باتوجه به کاهش آمار متوفیان از حدود ۴۷۰ نفر در روز به ۱۳۰ بیمار، هم اینک مجامع بین المللی درصدد پی بردن به چگونگی کاهش این آمار است.

وی اضافه کرد: قرار است نشستی با حضور کشورهای خارجی برگزار و کارشناسان ایرانی به سوالهای آنها در باره چگونگی کسب موفقیت در اجرای طرح شهید سلیمانی و کاهش آمار متوفیان کرونایی در ایران پاسخ بدهند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: نیروی مقاومت بسیج در طرح شهید سلیمانی دنبال اسم و رسم نیست بلکه نتیجه طرح برای این مجموعه مهم است بنابراین یکی از نکات مهم در اجرای این طرح، حفظ تولیت وزارت بهداشت و پیشگیری از بروز خدشه به جایگاه این وزارتخانه است.

ناظر طرح شهید سلیمانی ادامه داد: درباره طرح شهید سلیمانی باید ملی فکر و استانی عمل کرد و با توجه به توان و ظرفیت هر استان باید برنامه های بومی تدوین و اجرا شود.

وی خواستار پایش مستمر روند اجرای طرح با هدف بررسی چالش ها و موانع و تبادل و انتقال تجارب موفق به سایر استان ها شد.

ایرنا

نظرات بینندگان