arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

ارائه کارت‌های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیونی در شعب بانک‌ها

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، از ایجاد زیرساخت کارت‌های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیونی در بانک‌ها خبر داد. وی افزود: کارت‌های اعتباری در سه دسته ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و براساس دستورالعمل بانک مرکزی نحوه تسویه این کارت‌ها به صورت دفعی یا اقساطی است و مشتریان می‌توانند مبالغی را که از این کارت‌ها استفاده کرده‌اند، به صورت یکباره یا اقساطی به بانک‌ها بازگردانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، از ایجاد زیرساخت کارت‌های اعتباری ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیونی در بانک‌ها خبر داد.

به گزارش  تسنیم، داوود محمدبیگی در خصوص جزییات کارت‌های اعتباری گفت: بخشنامه‌های مربوط به کارت اعتباری از سال 1395 از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ارسال شده و بانک‌ها نیز زیرساخت‌ها و مقررات لازم برای ارائه کارت اعتباری را به متقاضیان در شبکه بانکی کشور فراهم کرده‌اند. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک‌ها و پس از اعتبارسنجی این کارت‌ها را دریافت کنند.

وی افزود: کارت‌های اعتباری در سه دسته 10، 30 و 50 میلیون تومانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و براساس دستورالعمل بانک مرکزی نحوه تسویه این کارت‌ها به صورت دفعی یا اقساطی است و مشتریان می‌توانند مبالغی را که از این کارت‌ها استفاده کرده‌اند، به صورت یکباره یا اقساطی به بانک‌ها بازگردانند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این زیرساخت در شبکه بانکی وجود دارد و مردم می‌توانند از این خدمت استفاده کنند، گفت: یکی از دلایلی که استفاده از کارت‌های اعتباری نسبت به کارت‌های نقدی کمتر است، به دلیل آگاهی کم مردم و اطلاع‌رسانی ضعیف بانک‌ها در این زمینه است و بی‌شک باید به مردم اعلام شود که می‌توانند با مراجعه به شعب از این خدمت بانک‌ها استفاده کنند.

نظرات بینندگان