arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

عصائب اهل الحق: یک شرکت انگلیسی در ترور سردار سلیمانی نقش داشت

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق از نقش یک شرکت انگلیسی فعال در فرودگاه بغداد در ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» خبر داد. دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه توضیح داد: رویه معمول در فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی که در فرودگاه فرود می‌آمد، شرکت «جی.فور.اس» در مکان مشخصی، نزدیک محل فرود هواپیما حضور داشته باشد اما آن روز (روز هدف‌ قرار گرفتن فرماندهان شهید)، تنها روز و تنها دفعه‌ای بود که خودروی این شرکت کاملا جلوی باند مسافران توقف داشت و این به معنای داشتن یک ماموریت [ویژه] است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق از نقش یک شرکت انگلیسی فعال در فرودگاه بغداد در ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» خبر داد.

به گزارش  فارس، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل‌الحق عراق، طی سخنانی که در مستند«الرحلة الأخیرة» (آخرین سفر) درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی از شبکه العهد پخش شد، جزئیاتی را از این عملیات تروریستی فاش کرد.

وی گفت که شرکت انگلیسی «جی.فور.اس» مسئول امنیت فرودگاه بغداد در ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در سال جاری میلادی نقش داشت.

الخزعلی افزود: این شرکت انگلیسی که در خصوص مسائل امنیتی با فرودگاه بغداد قرارداد دارد، در بخشی از ماموریت تایید هدف (سردار سلیمانی و المهندس) برای اجرای عملیات ترور شرکت داشت.

دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه توضیح داد: رویه معمول در فرودگاه بغداد این بود که هر هواپیمایی که در فرودگاه فرود می‌آمد، شرکت «جی.فور.اس» در مکان مشخصی، نزدیک محل فرود هواپیما حضور داشته باشد اما آن روز (روز هدف‌ قرار گرفتن فرماندهان شهید)، تنها روز و تنها دفعه‌ای بود که خودروی این شرکت کاملا جلوی باند مسافران توقف داشت و این به معنای داشتن یک ماموریت [ویژه] است.

در ادامه این فیلم مستند تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته فرودگاه بغداد در روز حادثه نشان داده می‌شود که لحظات حرکت خودروی شرکت امنیتی جی.فور.اس به محض فرود هواپیمای حامل سردار سلیمانی در فرودگاه را نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهد که خودروی مذکور به جای توقف در محل مشخص شده، به سمت هواپیما می‌رود و اندکی مقابل پلکان هواپیما متوقف شده و سپس از محل خارج می‌شود.

دبیرکل عصائب اهل الحق در بخش دیگری از این فیلم مستند می‌گوید: افسران دستگاه امنیت ملی عراق مدتی پیش از حادثه، دوربین های نظارتی را در فرودگاه پیدا کردند که به گونه‌ای نصب شده بودند که روی آنها به سمت ورودی مهمانان VIP بود. افسران این دوربینها را جمع کردند و دلیل آن در آن زمان مشخص نشد.

وی افزود: زمانی که این خبر را شنیدم این چنین برداشت و تحلیل کردم که هدف از این اقدام تنها رصد و نظارت کسانی است که وارد عراق می‌شوند. در همین حد و سطح. اصلا تصور نمی‌شد که یک عملیات تروریستی درخاک عراق و در فرودگاه بغداد انجام شود. تحلیل شرایط سیاسی اصلا اجازه نمی‌داد که چنین برداشتی شود... بعدا مشخص شد که این اقدام یکی از اقدامات لجستیکی و اولیه برای اجرای این عملیات ترور بوده است.

الخزعلی گفت که سرویس‌های اطلاعاتی در سطح بین‌المللی [نظیر سیا) در ایالات متحده آمریکا یک عملیات را انجام نمی‌دهند مگر اینکه هدف صد درصد در موقعیت انجام عملیات باشد. بیش از یک ابزار برای اطمینان از این موضوع در زمان و مکان مشخص استفاده شده است.

نظرات بینندگان