arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۳۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران: کاهش 69 درصدی میزان مرگ و میر کرونایی در استان تهران

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از کاهش ۶۹ درصدی میزان مرگ و میر و کاهش 57 درصدی میزان بستری عادی بیماران کرونایی در استان تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از کاهش ۶۹ درصدی میزان مرگ و میر و کاهش 57 درصدی میزان بستری عادی بیماران کرونایی در استان تهران خبر داد.
 
به گزارش فارس، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری جدید ۲۹۰ مورد بوده است،گفت: از این تعداد که بالغ بر ۱۰۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.
 
 وی افزود: همچنین تعداد کل بستری در بخش‌های بیمارستانی استان تهران ۲ هزار و ۳۳۲ بیمار است که ۹۳۲ نفر از آنها در بخش ویژه تحت مراقبت هستند.
 
 به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴ هزار و ۶۰۰ نفر به بخش سرپایی بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند و بیش از ۳۰۰ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده اند.
 
 زالی با بیان اینکه بررسی‌ها از ۱ آذر تا ۶ دی ماه، نشان از کاهش ۶۹ درصدی میزان مرگ و میر دارد، افزود: میزان بستری عادی نیز در این بازه زمانی نسبت به ۲ ماه اول پاییز ۵۷ درصد و میزان بستری در بخش مراقبت ویژه ۳۷ درصد کاهش داشته است. همچنین مجموع مراجعین به بخش‌های سرپایی و بستری با ۵۲ درصد کاهش رو به رو بوده است.
 
 وی اظهار کرد: باتوجه به شکننده و بی ثبات بودن شرایط استان تهران هر گونه تغییر یا مداخله در جهت تقلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند موجب افزایش بار بیماری شود. تجربه موج سوم کرونا در تهران حاکی از آن بود که به صورت جهشی و تساعدی، در بازه زمانی کمتر از ۱۰ روز آمار کاملا رو به تزاید بوده که نکته قابل توجهی است.
 
 زالی تصریح کرد:طبق آخرین برآوردها از ۶ دی ماه شهر تهران، شمیرانات، ری، ورامین، دماوند و شهریار وضعیت نارنجی دارد که منتظر تایید ستاد ملی کرونا هستیم تا در خصوص محدودیت ها تصمیم گیری شود.
نظرات بینندگان