arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

علم الهدی: مقاومت مردم در مقابل فتنه ۸۸ کمتر از مقاومت مردم در ۸ سال دفاع مقدس نبود

نماینده، ولی فقیه در خراسان: اصل فتنه ۸۸ به وسیله انگلیسی‌ها و پشتیبانی آمریکایی‌ها به راه افتاد، در آن سال انتخاباتی به وجود آمد که ۸۵ درصد مردم در آن شرکت کردند و در هیچ کشوری در دنیا سابقه نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، خطر اصلی در جریان فتنه سال 88 را خواص بی‌بصیرت خواند.
 
به گزارش آستان نیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی ماه که از رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در فضای مجازی پخش شد، عنوان کرد: نهم دی روز بصیرت و سالروز حماسه‌آفرینی مردم ولایتمدار این کشور در مقابله با فتنه است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وجه مشترکی بین فتنه انحراف از خط امامت که منجر به مظلومیت و شهادت وجود اقدس حضرت فاطمه زهرا(س) شد با فتنه سال 88 که حرکت حساب شده مزدوران استکبار با همراهی برخی از عناصر ناآگاه داخلی بر ضدولایت بود، وجود دارد.
 
وی این وجه مشترک را بی‌بصیرتی خواص دانست و افزود: خواص بی‌بصیرت در دوران حکومت امیرالمومنین علی(ع) موجب شدند حق رهبری ایشان غصب و مسیر و راه رهبری منحرف شود و تنها کسی که در مقابل این انحراف ایستادگی کرد و به شهادت رسید حضرت فاطمه زهرا (س) بود.
 
آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: در فتنه 88 مسئله طرح تقلب در انتخابات ایران از سوی انگلیس و آمریکا مطرح و موجب تحریک جریان شکست خورده در انتخابات شد، این طرح در حقیقت تحت عنوان حمایت از جریان شکست خورده انتخابات مطرح شد و خواص بی‌بصیرت باعث توسعه آن شدند.
 
امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر در این فتنه، بصیرت مقام معظم رهبری، رشد سیاسی و پایمردی مردم نبود انقلاب و نظام ما دچار ارتجاع و فروپاشی می‌شد، گفت: رشد سیاسی و پایمردی مردم آگاه و با بصیرت موجب شد که این فتنه به جایی نرسد و شکست بخورد.
 
وی اظهار کرد: در جریان رحلت حضرت رسول‌الله(ص) فتنه‌ای به وجود آمد که اگر خواص بصیرت داشتند و عمق این فتنه را درک می‌کردند این فتنه در آن روز نیز به نتیجه نمی‌رسید، اما متأسفانه خواص بی‌بصیرت عمق این انحراف را درک نکرده و در مقابل این فتنه سکوت کردند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اصل فتنه 88 به وسیله انگلیسی‌ها و پشتیبانی آمریکایی‌ها به راه افتاد، در آن سال انتخاباتی به وجود آمد که 85 درصد مردم در آن شرکت کردند و در هیچ کشوری در دنیا سابقه نداشت.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: دشمنان اسلام و ایادی استکبار وقتی متوجه ادعای جریان شکست خورده در انتخابات شدند فرصت را غنیمت شمرده و تحت عنوان تقلب در انتخابات، موجب شدند برخی از مردم ناآگاه، اراذل و اوباش و جریان‌های ضددین شورش کنند تا انتخابات و نظام را به هم بریزند.
 
وی اضافه کرد: توطئه‌گران خارجی در این فتنه به‌دنبال فروپاشی ولایت بود و از آنجایی که برخی نیز با رئیس جمهور وقت مشکل داشتند در این جریان سکوت کردند و جریان انحرافی ضدولایی را حمایت کردند، تنها کسی که در مقابل این فتنه توانست مقاومت کند و فتنه را نقش بر آب کند مردم با بصیرت و آگاه بودند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اثر حماسه و مقاومت مردم در مقابل این فتنه کمتر از مقاومت مردم در 8 سال دفاع مقدس نبود، گفت: اگر مقاومت و پایداری ملت نبود نظام و امت از بین می‌رفت.
نظرات بینندگان