arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

چگونه از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کنیم؟ (قسمت پایانی)

رایج‌ترین شکل زوال عقل را می‌توان آلزایمر دانست، این بیماری امروزه حدود پنج میلیون آمریکایی را درگیر می‌کند. این تعداد در ۳۰ سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ به به ۱۶ میلیون آمریکایی برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رایج‌ترین شکل زوال عقل را می‌توان آلزایمر دانست، این بیماری امروزه حدود پنج میلیون آمریکایی را درگیر می‌کند. این تعداد در ۳۰ سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ به به ۱۶ میلیون آمریکایی برسد.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، در حال حاضر برخی تحقیقات امیدوار کننده در حال انجام است که نشان می‌دهد شما می‌توانید از طریق اصلاحات ساده در سبک زندگی، خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهید:

وزن
شما وزن مناسبی ندارید

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که در سن ۵۰ سالگی و بالاتر، چاق یا دارای اضافه وزن هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند؛ بنابراین اگر مایلید مغز خود را سالم‌تر نگه دارید بهتر است وزن خود را نیز کنترل کنید.

یادگیری
شما اهل یادگیری نیستید

هر اندازه به یادگیری خود ادامه دهید، می‌توانید به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، مغز شما قویتر می‌شود. تحقیقات هنوز در حال انجام است، اما مطالعات نشان می‌دهد که تحریک ذهنی مانند تمرین برای مغز شما عمل می‌کند.

تعادل
شما تعادل ندارید

عدم تعادل در بدن، با افزایش صدمه به سر و افزایش مشکلات مغزی همراه است، اگر مشکلات حرکتی دارید، بهتر است با کمک تمرین و تمرکز سعی کنید سلامت مغزی خود را نیز حفظ کنید، تمریناتی مانند مدیتیشن نیز بسیار مفید خواهد بود.

فشارخون
شما فشار خون خود را کنترل نمی‌کنید

فشار خون بالا فقط برای قلب مضر نیست. بسیاری از مطالعات ارتباطی بین فشار خون بالا و زوال عقل را نشان می‌دهند. در حقیقت، مطالعات کالبد شکافی نشان می‌دهد که علائم آسیب عروقی در مغز در افراد مبتلا به تغییرات مغزی مربوط به آلزایمر نیز معمول است. مطالعات مشاهده‌ای، فشار خون بالا در میانسالی، همراه با دیابت و استعمال دخانیات را به عنوان افزایش خطر ابتلا به آلزایمر یا زوال عقل مرتبط دانسته است.

سیگار
شما سیگار می‌کشید

ترک سیگار شاید مهمترین عامل برای پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل باشد. البته هر فردی که سیگار می‌کشد به آلزایمر مبتلا نمی‌شود، اما برخی مطالعات نشان می‌دهد که خطر آلزایمر با افزایش مدت زمان سیگار کشیدن افزایش می‌یابد و با گذشت زمان پس از ترک سیگار کاهش می‌یابد.

نظرات بینندگان