arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۱۰ دی ۱۳۹۹

آموزش‌های دفاع شخصی زنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آریو نیازی: آموزش‌های دفاع شخصی زنان در تمام حالات درگیری، زورگیری و نوع برخورد دفاعی صحیح نمایش داده می‌شود. این مجموعه برای همۀ دختران واجب است حتی آنان که یک رشتۀ رزمی کار می‌کنند. باز داشتن مهارت‌های متفاوت این مهارت های ردفاع شخصی برای آنها هم توصیح می‌شود. خودشان در برابر مزاحمان دفاع کنند چون در سیستم های رزمی این گو نه مهارتها به طور تخصصی آموزش داده نمی شود. این نوید خوبی برای بسیاری از بانوان به حساب می‌آید و آنها برای رسیدن به این هدف که بتوانند در برابر مزاحم‌ها ایستادگی کنند و از خود دفاع بتوانند به این نوع ورزش می‌پردازند.

درست است که این نوع ورزش‌ها تنها برای دختران و زنان نیست اما با وجود این زنان بیشتر به خاطر آسیب‌هایی که از مزاحمت‌های خیابانی و خانوادگی دیده‌اند به این ورزش رو می‌آورند. اکثر زنان در طول زندگی خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند بسیاری از آنها در همان زمان به فکر این افتاده‌اند که اگر قدرت بیشتری داشتند شاید می‌توانستند خود را از آن مخمصه نجات دهند و تعداد زیادی از این زنان بعد از اینکه تجربۀ تلخی را در این مورد تجربه کرده‌اند به این ورزش رو می‌آورند. یا دخترانی که برای جلوگیری از چنین حوادثی، سعی می‌کنند راه‌های دفاع از خود را بیاموزند تا تجربۀ تلخی را که ممکن است از دیگران شنیده باشند خود نداشته باشند.

به هرحال ممکن است دلایل بسیاری برای اینکه زنان به آموزش و یادگیری ورزش‌های دفاعی می‌پردازند وجود داشته باشد. اما از مهم‌ترین دلایل می‌توان نبود امنیت لازم برای زنان در خانه، محیط کار وجود فضاهای ناامن و نبود حمایت لازم قانونی از آن اشاره کرد. زنان حتی در مراجع قضایی نیز مورد توهین و تبعیض قرار می‌گیرند و امید چندانی برای رسیدن به حقوق‌شان را نه در جامعه و خانواده و نه در مراجع دولتی نمی‌بینند اینها باعث می‌شود تا به دنبال راهی برای مصون نگهداشتن خود باشند و حداقل کاری که می‌توانند این است که بتوانند در مواقع لزوم از خودشان دفاع کنند.

آموزش‌های دفاع شخصی زنان

آریو نیازی، کارشناس امنیت، دفاع شخصی و پیشگیری

نظرات بینندگان