arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۹

پیش‌بینی کاهش ۶۶ درصدی سود در سینماهای جهان در سال ۲۰۲۰

بیماری کرونا بر صنعت سرگرمی تاثیر عظیمی گذاشت و سینماها را با خطر بزرگی روبه‌رو ساخت، اما این خطر تنها متوجه امسال نیست و تا چند سال‌ تداوم دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیماری کرونا بر صنعت سرگرمی تاثیر عظیمی گذاشت و سینماها را با خطر بزرگی روبه‌رو ساخت، اما این خطر تنها متوجه امسال نیست و تا چند سال‌ تداوم دارد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، شرکت معروف تحقیقات و حسابرسی پرایس‌واترهاوس‌کوپرز (PwC) در گزارش پیش‌بینی سالانه خود تخمین زده که بعد از افزایش ۳.۶ درصدی سود سینماهای جهانی در سال ۲۰۱۹ و رسیدن آن به ۴۵.۱ میلیارد دلار، سود امسال با یک کاهش شدید ۶۵.۶ درصدی به خاطر پاندمی کروناویروس به ۱۵.۵ میلیارد دلار کاهش پیدا می‌کند.

برای آمریکا، مطالعه سالانه این شرکت تخمین می‌زند که سود ۱۱.۴ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۹ با افتی ۶۵.۷ درصدی به ۳.۹ میلیارد دلار برسد.

این شرکت هشدار داد که «کل اکوسیستم سینما به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد» و سود سینما که شامل سود باکس آفیس و تبلیغات سینما می‌شود، سالانه ۲.۴ درصد کاهش خواهد داشت و سال ۲۰۲۴ را با ۳۹.۹ میلیارد دلار تمام می‌کند.

در زمینه سود صنعت سرگرمی و رسانه جهانی، این شرکت تخمین می‌زند که ۲۰۲۰ «شاهد شدیدترین سقوط در میزان سود در تاریخ ۲۱ ساله ثبت آمارها» خواهد بود و با کاهشی ۵.۶ درصدی یا بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار، به رقم ۲.۰۲ تریلیون دلار می‌رسد. این شامل ۷.۳ درصد کاهش در ایالات متحده از ۷۱۲.۹ میلیارد دلار به ۶۶۰.۶ میلیارد دلار می‌شود.

در سال ۲۰۰۹ که آخرین سالی بود که اقتصاد جهانی افت کرد، هزینه‌های کل صنعت جهانی سرگرمی و رسانه فقط ۳ درصد کاهش یافته بود. حالا PwC پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌ها ۶.۴ درصد رشد می‌کند. با نگاه به چشم‌انداز پنج ساله، این شرکت حسابرسی تخمین می‌زند که میزان رشد هزینه‌ها سالانه به طور متوسط تا پایان ۲۰۲۴ معادل ۲.۸ درصد خواهد بود.

این شرکت همچنین به این نکته اشاره می‌کند که نحوه دسترسی استودیوهای آمریکایی به مشتریان‌شان در حال تغییر است. بیشتر آن‌ها حالا در حال راه‌اندازی سرویس‌های استریمینگ خود هستند و تعداد کمتری از فیلم‌ها دارند در سینماهای آمریکای شمالی به نمایش درمی‌آیند.

در گزارش این شرکت آمده: «با توجه به اینکه آنقدر تقاضا برای پلتفرم‌های استریمینگ بالاست، احتمالاً میزان تولید محتوا طی بازه پیش‌بینی‌شده ثابت خواهد ماند یا افزایش خواهد داشت، اما در سال ۲۰۲۰ یک وقفه کوتاه مدت به خاطر پاندمی پیش آمده است.»

 مهر

نظرات بینندگان