arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۹

توصیه‌های اساتید دانشگاه کمبریج برای شادی در سال جدید

گروهی از اساتید روانشناسی دانشگاه کمبریج در یک مقاله جالب به بررسی این موضوع پرداخته اند که با وجود کرونا، استرس‌های زندگی روزمره و بسیاری از مسائل پیش بینی نشده چگونه می‌توان در سال جدید میلادی شادتر بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گروهی از اساتید روانشناسی دانشگاه کمبریج در یک مقاله جالب به بررسی این موضوع پرداخته اند که با وجود کرونا، استرس‌های زندگی روزمره و بسیاری از مسائل پیش بینی نشده چگونه می‌توان در سال جدید میلادی شادتر بود.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، شکی نیست که سال ۲۰۲۰ برای همه دشوار و حتی غم انگیز بود، با این وجود می‌توان در سال جدید میلادی شادتر بود.

ماه‌ها اضطراب، غم و تنهایی می‌توانند به راحتی مارپیچی از منفی گرایی ایجاد کنند که به سختی می‌توان از آن رها شد، مارپیچی که به سلول‌های مغز نیز آسیب می‌رساند و روحیه شما را به کلی به سمت منفی بودن سوق می‌دهد، با این وجود، چه روش‌هایی وجود دارد که شاد‌تر و البته سالم‌تر باشیم؟

شادی
مهربان و مفید باشید

مهربانی، نوع دوستی و همدلی می‌تواند بر مغز تأثیر بگذارد. یک مطالعه روانشناسی نشان داد که کمک مالی خیرخواهانه سیستم پاداش مغز را به روشی مشابه دریافت واقعی پول فعال می‌کند. این امر در مورد کمک به دیگران که مورد ظلم واقع شده اند نیز صدق می‌کند. داوطلب شدن برای امور انسان دوستانه نیز می‌تواند روحیه شما را به طور کلی بهبود ببخشد.


ورزش کنید

ورزش هم با سلامت جسمی و هم سلامت روانی از جمله بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش افسردگی ارتباط دارد. در دوران کودکی، ورزش با عملکرد بهتر در مدرسه همراه است، در حالی که ورزش باعث بهبود شناخت و عملکرد شغلی در بزرگسالان می‌شود. در بزرگسالان مسن، ورزش عملکرد شناختی را حفظ می‌کند و در برابر اختلالات تخریب عصبی، مانند زوال عقل، انعطاف پذیری ایجاد می‌کند.


به تغذیه خود دقت کنید

تغذیه می‌تواند به طور قابل توجهی بر رشد و سلامت ساختار و عملکرد مغز تأثیر بگذارد. این عناصر سازنده مناسب مغز را برای ایجاد و حفظ ارتباطات فراهم می‌کند، که برای بهبود شناخت و عملکرد تحصیلی حیاتی است. شواهد قبلی نشان داده است که کمبود طولانی مدت مواد مغذی می‌تواند منجر به آسیب ساختاری و عملکردی مغز شود، در حالی که یک رژیم غذایی با کیفیت مناسب به افزایش حجم مغز کمک می‌کند.

 

ارتباط اجتماعی داشته باشید

تنهایی و انزوای اجتماعی در همه سنین، جنس‌ها و فرهنگ‌ها شایع است و با شیوع کرونا تشدید نیز شده است، شواهد علمی نشان داده است که انزوای اجتماعی برای سلامت جسمی، شناختی و روانی مضر است. یک مطالعه جدید نشان داد که اثرات منفی انزوای ناشی از کرونا بر شناخت عاطفی موثر است؛ بنابراین، تنهایی و انزوای اجتماعی به طور فزاینده‌ای به عنوان موضوعات مهم بهداشت عمومی شناخته می‌شوند، که نیاز به مداخلات موثر دارند؛ و تعامل اجتماعی با احساسات مثبت و افزایش فعالیت در سیستم پاداش مغز همراه است.

یادگیری
چیز جدیدی یاد بگیرید

مغز در دوره‌های حساس رشد تغییر می‌کند، اما همچنین یک فرایند مادام العمر است. تجربیات جدید، مانند یادگیری مهارت‌های جدید، می‌تواند عملکرد مغز و ساختار اصلی مغز را اصلاح کند. به عنوان مثال نشان داده شده است که دستکاری باعث افزایش ساختار‌های ماده سفید (بافتی متشکل از رشته‌های عصبی) در مغز مرتبط با عملکرد بینایی-حرکتی می‌شود.

نظرات بینندگان