arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

کانادا رتبه اول مهاجرپذیرترین کشور در جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کانادا رتبه اول در میان مهاجرپذیرترین کشورهای جهان را از آن خود کرده است. نتایج حاصل از نظر سنجی اخیری که از سوی گالوپ، معتبرترین موسسه نظر سنجی در جهان، با موضوع مهاجرپذیر بودن کشورها صورت گرفته، حاکی از آن است که کشور کانادا در صدر برترین کشورهای پذیرنده مهاجران قرار دارد. کشوری که حتی بیشتر از ایالات متحده نیز از مهاجران استقبال می کند.

کانادا رتبه اول مهاجرپذیرترین کشور در جهان

این نظر سنجی با مطرح کردن سوالاتی نظیر زندگی مهاجران چه جنبه های مثبت و منفی را با خود به همراه دارد، در سال گذشته (2019) با مورد هدف قرار دادن تقریبی 1000 نفر از هر 145 کشور در نظر گرفته، به منظور نمایان ساختن اثرات مثبت و منفی از زندگی مهاجران برگزار شد که از میان این تعداد کشورهای شرکت کرده در نظرسنجی، کانادا با کسب امتیاز 8.46 از شاخصه امتیازات 9، در راس برترین کشورهای استقبال کننده مهاجران جای گرفت. این نتایج همگی از توجه بی‌نظیر دولت کانادا از تازه واردین و  مهاجران نشات می‌گیرد.

لیست 10 کشور مهاجرپذیر در جهان

گالوپ لیست اسامی ده کشور برتر از لحاظ پذیرش مهاجران را بصورت زیر ارائه کرده است:

قابل توجه است که طبق این لیست ارائه شده از نظرسنجی صورت گرفته، کشور کانادا در جایگاه اول و  ایالات متحده با امتیاز 7.95 در جایگاه ششم قرار گرفته است.

رتبه در جهان

نام کشور

نمره شاخص پذیرش مهاجران

1

کانادا

8.46

2

ایسلند (Iceland)

8.41

3

نیوزیلند (New Zealand)

8.32

4

استرالیا (Australia)

8.28

5

سیرالئون (Sierra Leone)

8.14

6

ایالات متحده (United States)

7.95

7

بورکینافاسو (Burkina Faso)

7.93

8

سوئد (Sweden)

7.92

9

چاد (Chad)

7.91

10

ایرلند (Ireland)

7.88

10

رواندا (Rwanda)

7.88

 

کانادا رتبه اول مهاجرپذیرترین کشور در جهان

شاخص پذیرش مهاجران در کانادا و  ایالات متحده

این اولین باری است که کانادا موفق شده تا در شاخص پذیرش مهاجران (MAI)، به رتبه نخست دست یابد. چرا که در آخرین نظر سنجی سال های 2016 و 2017، پس از کشورهای ایسلند، نیوزیلند، رواندا، کانادا توانست در جایگاه چهارم خود را بعنوان کشوری مهاجردوست به ثبت رساند. از میان شهروندان ساکن در کانادا تقریبا 94% از آنها همسایگی در کنار مهاجران و 91 % نیز ازدواج با مهاجران را امری مثبت تلقی کرده اند.

این در حالی است که دیدگاه های بیان شده از سوی شهروندان آمریکایی جهت پذیرش مهاجران، گرچه مطلوب و مثبت بوده است؛ ولی نسبت به کشوری همچون کانادا، مشتاق استقبال از مهاجران نبوده. طی این نظر سنجی 87% از شهروندان آمریکایی زندگی در کنار مهاجران و 85% آنها ازدواج با مهاجران را مطلوب قلمداد کرده اند.

همه اینها به نوعی میتواند نشاندهنده وجه تمایز میان سیاست های اعمال شده برای مهاجرت به کانادا و آمریکا از یکدیگر باشد. چرا که ما همواره شاهد استقبال بینظیر دولت کانادا، از سوی نخست وزیر آن، جاستین ترودو بوده ایم. در صورتی که با روی کار آمدن رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، این کشور با بستن مرزهای خود مانع از استقبال و ورود مهاجران تازه وارد شد.

پذیرش مهاجران در کانادا در دوران همه گیری ویروس کرونا

کشور کانادا که دیگر به عنوان مهاجرپذیرترین کشورهای جهان شناخته می‌شود تا آنجایی که همه گیری این ویروس دولت را مجبور به اعمال محدودیت های سفر برای مهاجران نکند، برای پذیرش بیش از یک میلیون نفر از متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت و اقامت دائم در بین سال های 2019 الی 2021 پیش می رود.

افزایش تعداد مهاجران و استقبال از آنها شاید به جزئی از اهداف سالیانه کانادا تبدیل شده باشد، ولی در ایالات متحده در خلال مدتی که دولت ترامپ در راس سیاست قرار گرفته، مهاجرت قانونی را برای متقاضیان، تقریبا به نصف میزان پذیرش همیشگی رسانده است.

«اگر مهاجرت به کانادا را برای ترسیم آینده ای روشن برای خود و فرزندانتان در نظر دارید و به دنبال راهی مطمئن و سریع برای دریافت اقامت دائم کانادا هستید، موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تیمی متخصص از وکلا و مشاوران مهاجرتی، شما را در یافتن بهترین شرایط مهاجرت به کانادا یاری می نماید. هر روشی که برای مهاجرت در نظر داشته باشید اعم از تحصیلی، شغلی، سرمایه گذاری و سایر روش های رایج، مشاوران مهاجرتی باتجربه در تمام مراحل مهاجرت کانادا در کنار شما عزیزان خواهند بود.»

کانادا رتبه اول مهاجرپذیرترین کشور در جهان

شاخص پذیرش مهاجران ناشی از نگرش سیاسی رهبران هر کشور است!

از مقایسه پذیرش مهاجران در طی نظرسنجی های سال های اخیر، نشان داده می شود که استقبال از مهاجران با سیاست های اجرایی در رابطه است و به بیانی دیگر، رویکرد مختلف از پذیرش مهاجران است که در نگرش طرفداران رهبران سیاسی نیز منعکس می شود.

در ایالات متحده از میان هواداران ترامپ در مقایسه با شهروندانی که عملکرد شغلی ترامپ مورد تایید آنها نمی باشد، تعداد نفرات کمتری خواهان پذیرش مهاجران بوده اند. در صورتی که میانگین این نظرات در دولت جاستین ترودو در کشور کانادا، از میان شهروندانی که ترودو را مورد تایید خود می دانند، نسبت به کسانی که او را تایید نمیکنند، تعداد شهروندان بیشتری را تمایل به استقبال از مهاجران کرده است.

  • تاثیر سیاست بر شاخص پذیرش مهاجران در کانادا و آمریکا

شاخص پذیرش مهاجران در کانادا

شاخص پذیرش مهاجران در ایالات متحده

تایید رهبر کشور

8.59

تایید رهبر کشور

7.10

مخالفان رهبر

8.31

مخالفان رهبر

8.49

موافقان جاستین ترودو

8.73

موافقان دونالد ترامپ

7.10

مخالفان جاستین ترودو

8.21

مخالفان دونالد ترامپ

8.59

 

شاخص سن چه تاثیری در پذیرش مهاجران به کانادا و آمریکا دارد؟

سن نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در پذیرش مهاجران، هم در کانادا و هم در ایالات متحده آمریکا از الگوریتم های متفاوتی پیروی می کند. شهروندان ساکن در آمریکا با سن بالاتر عموما کمتر از دیگر سنین مهاجران را می پذیرند.

در کشور کانادا هم شاید از لحاظ سنی، ما شاهد اختلاف زیادی در بین قشر جمعیتی آن باشیم؛ ولی از نظر پذیرش مهاجران هیچ مقایسه آماری بین سنین مختلف وجود ندارد. اکثر افراد از هر رده سنی با استقبال از مهاجران، آنها را با خوشرویی می پذیرند.

با همه این تفاسیر، اما هم در کانادا و هم در ایالات متحده، عموما درصد بالای علاقه مندان به پذیرش مهاجران را  افراد تحصیل کرده و شهرنشینان تشکیل داده اند. این قبیل افراد در قیاس با کسانی که تحصیلات کمتری دارند و یا کسانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند، تمایل بیشتری در جذب مهاجران دارند.

  • تاثیر سن بر شاخص پذیرش مهاجران در کانادا و آمریکا

سن

نمره شاخص پذیرش مهاجران در ایالات متحده

نمره شاخص پذیرش مهاجران در کانادا

15 – 29

8.34

8.32

30 – 44

8.11

8.54

45 – 54

8.04

8.53

55 – 64

7.79

8.41

65+

7.37

8.51

 

برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت اداره مهاجرت کشور کانادا مراجعه کنید: www.canada.ca

 

 

نظرات بینندگان