arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۹

بهترین روش‌های کاهش وزن برای افراد بالای ۴۰ سال(قسمت اول)

همه افراد بالای ۴۰ سال باید برای سلامتی خود برنامه ریزی کنند، بخش مهمی از این برنامه ریزی شامل ورزش و تغذیه مناسب است که در نهایت می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. برای کاهش وزن در سنین بالای ۴۰ سال می‌توانید از تکنیک‌هایی مشخص استفاده کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

همه افراد بالای ۴۰ سال باید برای سلامتی خود برنامه ریزی کنند، بخش مهمی از این برنامه ریزی شامل ورزش و تغذیه مناسب است که در نهایت می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. برای کاهش وزن در سنین بالای ۴۰ سال می‌توانید از تکنیک‌هایی مشخص استفاده کنید.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، رسیدن به وزن ایده آل می‌تواند از شکستگی‌های استخوان ها، مشکلات قلبی عروقی، سکته‌ها و ... پیشگیری کند. در ادامه به معرفی برخی راهکار‌ها برای کاهش وزن در سنین بالای ۴۰ سال می‌پردازیم:

رژیم

رژیم‌های یویو را رها کنید

رژیم‌های یویو یا رژیم‌های بسیار سختی که ناگهان شروع می‌شوند و سپس به دلیل فشار شدید به بدن فرد متوقف می‌شوند نیز از دیگر موارد مخرب در روند کاهش وزن محسوب می‌شوند. محدود کردن کالری و از دست دادن سریع چربی بدن می‌تواند باعث آسیب رساندن به انسولین، لپتین، گرلین و سایر هورمون‌ها و باعث افزایش گرسنگی و کاهش متابولیسم شود. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در مجله پزشکی نیوانگلند انجام شد، این تأثیرات حتی پس از ترک رژیم می‌تواند بیش از یک سال ادامه داشته باشد. رژیم‌های غذایی یو یو همچنین باعث کاهش دوپامین می‌شوند، این بدان معناست که احساس بی انگیزگی و کندی می‌کنید.

خواب
خواب خود را جدی بگیرید

از دست دادن هر شب فقط یک ساعت خواب به مدت سه روز می‌تواند باعث افزایش هورمون گرلین شود، هورمونی که اشتها را تحریک می‌کند و هورمون لپتین را کاهش می‌دهد که به ما می‌گوید چه زمانی سیر می‌شویم؛ بنابراین سعی کنید خواب خود را جدی بگیرید و بیشتر بخوابید.

میان وعده
میان وعده‌های خود را دوباره ارزیابی کنید

بسیاری از افراد عادت دارند میان وعده‌های پرکالری مصرف کنند، اما خوردن میان وعده‌های سنگین و پر کالری می‌تواند به شدت روی افزایش وزن افراد موثر باشد؛ بنابراین یکی از مهمترین روش‌ها برای کاهش وزن در سنین بالای ۴۰ سال را می‌توان مصرف میان وعده‌های سالم دانست.

میز

از پشت میز بلند شوید

شاید باورنکردنی باشد، اما پشت میز نشینی به شدت در اضافه وزن شما نقش ایفا می‌کند، هر اندازه بیشتر پشتت میز بنشینید، وزنتان بیشتر خواهد شد، سعی کنید در ساعات مختلف از پشت میز بلند شده و تحرک داشته باشید تا روند کاهش وزن خود را تسریع کنید.

فعالیت

فعالیت خود را بیشتر کنید

یکی از برترین روش‌ها برای افزایش کالری سوزی و کاهش وزن را می‌توان افزایش فعالیت دانست. افزایش فعالیت می‌تواند شامل انجام کار‌های روزمره در خانه دانست، سعی کنید اموری مانند رنگ کردن دیوارها، نظافت درر و پنجره ها، تعمیرات ساده خانه، شستن خودرو و مواردی مشابه را خودتان انجام دهید.

نظرات بینندگان