arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۹

امام جمعه کرج: از امروز هیچ مسئولی راجع به خرید واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه حرفی نزند

حجت الاسلام حسینی همدانی امام جمعه کرج با بیان اینکه سالیان سال است که راجع به بطلان و پوچ بودن تفکر و عمل لیبرال دمکراسی و نظام سرمایه‌داری غرب سخن گفته می‌شود، گفت: در این مورد استدلال‌هایی هم می‌شود اما هیچ‌کدام به‌اندازه حوادث اخیر که حقیقت آمریکا را به رخ مردم دنیا کشید مؤثر نبودند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام حسینی همدانی امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با بیان اینکه دشمن سعی در ترور شخصیت و منزوی کردن علامه مصباح داشت، گفت: لازم است بار دیگر ارتحال عالم ربانی علامه مصباح که با تمام توان از حدودوثغور دین و مرزهای اعتقادی بابیان و منطق قوی دفاع می‌کرد را به همه مردم و به‌خصوص شما تسلیت عرض کنم.

به گزارش «انتخاب»؛ نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: زمانی دشمن این افراد را بلافاصله حذف فیزیکی می‌کرد مثل مرحوم بهشتی و مفتح و باهنر و مطهری اما در مورد ایشان تلاش در ترور شخصیت و منزوی و بایکوت کردن داشتند و بعضی از اطرافیان هم تلاش داشتند که ایشان را منزوی نگه‌دارند و نگذارند افکار او به جامعه برسد. اما ایشان لحظه‌ای از انجام‌وظیفه و تربیت شاگردان و نوشتن و گفتن و مباحثه و مناظره خسته نشدند خدای تعالی با اولیائش محشور بگرداند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری اظهار کرد: امروز جمعه ۱۹ دی سالگشت قیام مردم قم است. این روز در بین روزهای انقلاب از ویژگی خاص برخوردار است و همچون خورشید درخشندگی دارد.

وی با بیان اینکه ۱۹ دی برای انقلاب نوید «اِنّا فَتَحْنا لَکَ فَتْحَا مُبینا» یعنی خبر می‌داد از پیروزی. جوانه‌ی درختی بود که در بهمن ۵۷ میوه داد، یادآور شد: طاغوت و نظام منحوس شاهنشاهی در ۱۹ دی طومار ۲۵۰۰ ساله‌اش درهم‌پیچیده شد. این قیام با رهبرى روحانیت و همراهی همه اقشار مردم شکل گرفت.

وی تصریح کرد: البته عامل سرعت بخش قیام، شهادت فرزند امامِ انقلاب مرحوم حاج‌آقا مصطفی بود که موجى از انزجار و نفرت را نسبت به رژیم به وجود آورد. و مجالس گرامى‏داشت شهید به صحنه‏ى مبارزه علیه نظام و حمایت از امام تبدیل ‏شد. در همین محافل به امام، لقب امام دادند.

چگونه جوانان می‌توانند وارد میدان عمل شده و مسائل کشور را حل کنند؟

خطیب نماز جمعه کرج با طرح این سوال که چگونه جوانان می‌توانند وارد میدان عمل شده و مسائل کشور را حل کنند؟ اظهار کرد: با اجرای بیانیه گام دوم، بعد از بیان اینکه جوانان با گفت‌وگو و نزدیک کردن افکارشان به هم؛ همیار و همکار می‌شوند و می‌توانند اقدام مشترک و عملی برای حل مسائل مورد ابتلاء مردم داشته باشند و عرض شد لازمه رسیدن به این نقطه تشکیل حلقه‌های میانی است که افراد متخصص و باتجربه و فعالان بااستعداد که توان پذیرش مسؤولیت‌ها را دارند باید دورهم جمع شوند و این کار هم وظیفه خود جوانان است.

حسینی همدانی ادامه داد: راهکار همان است که حضرت آقا فرمودند و آن تشکیل کارگروه‌های مختلف و آتش به اختیار است. و خودشان هم به تعدادی از آن‌ها اشاره فرمودند. مثل کارگروه فرهنگی؛ الآن هرجائی که شما یک گروه جوان را پیدا کنید (جوان متشکل و بافکر و صاحب ذهن فعال) که دست‌به‌کار فرهنگی می‌زنند مثلاً در مسجدی در یک هیئت عزاداری‌ این‌ها می‌توانند روی جوان‌ها تأثیر بگذارند روی محله تأثیر بگذارند روی خویشاوندان تأثیر بگذارند روی مجموعه دانشجوئی تأثیر بگذارند یک حرکتی یک عزمی یک بینش و بینائی‌ای را در یک مجموعه‌ای به وجود بیاورند.

وی افزود: پس حلقه‌های میانی باید این کارگروه‌ها را تشکیل دهند. این حلقه‌های میانی مغز متفکرند. دوستان توجه دارید این کارها واقعاً امکان‌پذیر است این‌طور نیست که نوشته‌ای روی کاغذ باشد فقط و می‌شود کرد و مجرب است. خود بنده موارد فراوانی را در ذهن دار. اما باید حلقه‌های میانی به‌شدت مواظب باشند که از این گروه‌ها فرقه و مرید و مرادی درنیاید که کلاً مسیر منحرف می‌شود. همان‌طور که عرض شد باید در کارگروه فرهنگی افراد جوان بانشاط متخصص فعال حاضر باشند و واقعاً با برنامه و هدایتِ حلقه میانی عمل کنند.

امام جمعه کرج اضافه کرد: آنچه مهم است که دوستان توجه داشته باشند این است که برنامه‌ریزی و هدایت کارگروه‌ها توسط حلقه‌های میانی صورت می‌گیرد. و همان‌طور که آقا فرمودند: جهت کار به سمت رسیدن به جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است. ممکن است کارگروه‌ها باهم ارتباط هم نداشته باشند اما بدون هدایت و برنامه‌ریزی نمی‌شود. و محور همه این کارها خود جوان‌ها هستند. همه باید در توسعه این فکر تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: بعضی‌ها می‌گویند به‌جای این مطالب به گرانی بپرداز و از مشکلات جامعه بگو. آن‌ها را هم میگوییم ولی این‌ها لازم است. و باید دنبال شود. ان شاء الله در استان و جاهای دیگر هم دارند دنبال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری به ترور شهید دانشمند فخری زاده اشاره کرد و گفت: این روزها چهل روز از شهادت دانشمند اندیشمند گمنام هسته‌ای کشورمان شهید فخری زاده می‌گذرد یاد و خاطره این عزیز را گرامی می‌داریم. شخصیتی باسابقه و قدرت علمی بالا در رشته‌های خاص و کارگشا برای جامعه و کشور اما بی‌نام یعنی گمنام. و این نه به خاطر اقتضای شغل بلکه به خاطر روح معنوی و ساخته‌شده‌ای که داشت، بنایش بر دیده نشدن بود. خدای تعالی با اولیائش محشور بگرداند.

خطیب نماز جمعه کرج بیان کرد: فقدان و از دست دادن این سرمایه‌ها برای ما غم‌انگیز است اما وقتی در کنارش رویش جوانه‌ها و به ثمر رسیدن جوانان را می‌بینیم امیدواری ما بیشتر می‌شود. همین روزها که حقیقت آمریکا برای مردم دنیا عیان شد و درعین‌حال رجزخوانی هم می‌کند شما می‌بینید که غنی‌سازی بیست‌درصدی اورانیوم را شروع کردیم و همین کار، آمریکا و اسرائیل و نوچه هایشان را عصبانی کرده است.

واکنش امام‌جمعه کرج به رزمایش پهپادی ارتش

وی در ادامه با اشاره به اینکه در همین روزها شاهد بزرگ‌ترین رزمایش پهپادی غرب آسیا هم هستیم، اظهار کرد: بعد از تثبیت قدرت موشکی کم‌نظیر ایران حالا باید آفرین گفت به جوانان دانشمند ایران اسلامی با ساخت و بهره‌گیری از پهپادها. این پهپادها درست در زمان سخت تحریم‌های ظالمانه ساخته‌شده‌اند. از تولید تا بهره‌برداری، داخلی هستند. نیروی جوان حزب‌اللهی در مسیر قوی شدن و شعار ما می‌توانیم با استفاده از توان بومی چنین دستاوردی را برای ایران آن‌هم قبل از اینکه دوره تحریم تسلیحاتی تمام شود فراهم کرده است.

به گفته وی تنوع عملیاتی، سرعت و قدرت تخریب هرکدام از این پهپادها در نوع خودش بی‌نظیر است، این‌ها اجازه نفس کشیدن به دشمن را نمی‌دهند. خواب را از چشمان آن‌ها گرفته. رزمایشی که ضمن این پیام را به بدخواهان و دشمنان به‌خصوص آمریکا و اسرائیل می‌دهد که همه تحرکات شما در منطقه، زیر نظر تیزبین غیور مردان نیروهای مسلح ایران است.

دوران پسا آمریکا شروع‌شده است / بایدن پدر داعش است

امام جمعه در بخش دیگری با بیان اینکه سالیان سال است که راجع به بطلان و پوچ بودن تفکر و عمل لیبرال دمکراسی و نظام سرمایه‌داری غرب سخن گفته می‌شود، گفت: در این مورد استدلال‌هایی هم می‌شود اما هیچ‌کدام به‌اندازه حوادث اخیر که حقیقت آمریکا را به رخ مردم دنیا کشید مؤثر نبودند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: این روزها بی‌هویتی و بحران مشروعیت در آمریکا که تلاش می‌کرد فرهنگ غالب دنیا، فرهنگ او باشد را همه عالم دیدند. دمکراسی که امروز با حکومت‌نظامی می‌خواهد قدرت را منتقل کند.

حسینی همدانی با اشاره به گفته سران سایر کشورها، افزود: حتی به نظرم بعض از کسانی که در ایران قائل به کدخدائی آمریکا بودند این روزها سخنانشان را تعدیل کردند مقداری. به تعبیر خود غربی‌ها دوران پسا آمریکا شروع‌شده است و باز در داخل عده‌ای غرب‌زده واداده نیایند بگویند مثلاً بایدن با ترامپ فرق می‌کند و حتماً با آمدن این‌یکی رونقی فراهم می‌شود.

وی تأکید کرد: آمریکا آمریکاست، چه با چهره ترامپ چه با چهره بایدن. اگر کسی دنبال کرده باشد و نقطه نظرات را مطالعه کرده باشد به‌خوبی می‌فهمد که بایدن به‌شدت از رقیبش خطرناک‌تر است. او طراح نقشه‌های خطرناک برای منطقه غرب آسیا و به وجود آورنده داعش بوده است و به‌زودی بر مسند قدرت و اجرای طرح‌هایش می‌نشیند لذا باید باصلابت و قدرت از منافع کشور و ملت دفاع کرد. و ما تا زمانی که آمریکا آمریکاست دست از شعار همیشگی مرگ بر آمریکا بر نخواهیم داشت.

یکی از مأموریت‌های بیانیه گام دوم تحقق عدالت است

وی همچنین بیان کرد: یکی از مأموریت‌های بیانیه گام دوم تحقق عدالت است که از وظائف جدی دستگاه قضاست. تا بتواند با برقراری عدالت امید مردم را افزایش داده اعتماد آنان به حاکمیت را بیشتر کند.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه سند راهبردی تحول قضائی قوه قضائیه را که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بود، و بر اساس هفت مأموریت تنظیم‌شده و لازم است که تشکر کنیم از آینده‌نگری و روشن‌بینی ریاست محترم قوه و تحولات امیدوارکننده‌ای که در دست اقدام دارند و نتیجه آن با عملیاتی شدن این نقشه راه که با همفکری گروهی از حقوقدان‌ها و فقها و قضات تهیه‌شده ان‌شاءالله عدالت قضائی خواهد بود.

حسینی همدانی اظهار کرد: لازمه این کار این است که تحقق سند به یک گفتمان و مطالبه عمومی تبدیل شود لذا گروه‌های نخبه و قلم داران و تریبون داران باید اقدام لازم را داشته باشند.

خبرگزاری‌ها در تهیه خبر تقوا و امانت‌داری را رعایت کنند

وی در بخش دیگری تصریح کرد: خبرگزاری‌های مجازی و غیره در تهیه خبر، در تیتر زدن و بیان مطلب تقوا و امانت‌داری را رعایت کنند. گاهی مطلبی را تقطیع و استفاده نادرست می‌کنند که این خلاف است اگر بیگانگان این کار را بکنند، خوب دشمن‌اند و مقاصدی دارند اما در داخل انتظار چیز دیگری است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: به‌هرتقدیر خبرهای مورد تائید مربوط به اینجانب باید از طریق روابط عمومی دفتر باشد. هر خبری از بنده منتشر شود غیر از طریق روابط عمومی مورد تائید نیست.

شوراهای شهر از مصوب کردن طرح‌هایی که به مردم خسارت میزند جدا خودداری کنند

وی در بخش دیگری یادآور شد: نظافت و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی وظیفه دینی و انسانی است لذا همه کمک کنیم که شهری زیبا تمیز و چشم‌نواز داشته باشیم. و با مسؤولین شهری در این مهم همکاری کنیم. جمع‌آوری پسماند منازل و زباله را در ساعت مقرری که گفته‌شده بین ساعت ۸ تا ۹ جدی بگیریم. و با این کار از زحمات پاکبانان محترم قدردانی عملی بکنیم.

امام جمعه کرج بیان کرد: مطلب دیگر اینکه باید توجه داشته باشیم که شورای شهر و شهرداری‌ها از مصوب کردن طرح‌ها و لایحه‌هایی که به مردم خسارت میزند جدا خودداری کنند. طرح‌هایی این روزها مورد مصوبه قرارگرفته و تصویب‌شده که ضررش به بدنه مردم می‌رسد که ان‌شاءالله در نوبت بعد اگر لازم شد عرض می‌کنم.

هیچ مسؤولی راجع به خرید واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه حرفی نزند

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه با اشاره به اینکه، بیانات رهبر معظم انقلاب را که امروز فرمودند قطعاً ملاحظه کردید یا خواهید کرد، افزود: مطالب مهمی را فرمودند درباره برجام فرمودند که اصلاً موضوع برجام نیست و موضوع رفع تحریم‌هاست. امکان دارد اگر اصرار کنیم که برجام برگردد ضررش بر ما بیشتر باشد هر قوت تحریم برداشته شد ما هم به وعده‌هایی که دادیم عمل می‌کنیم. از اول گفتیم وعده در مقابل وعده این نکته مهمی بود که ایشان گفتند.

وی یادآور شد: نکته دیگری را که گفتند و مهم بود این بود که آقایان مسئولین سخن از ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را نزنند. ایشان همان‌طور که قبلاً هم فرموده بودند که من اعتمادی به آمریکا و به فرانسه هم حتی اعتماد ندارم اگر این‌ها بلد بودند برای خودشان کار می‌کردند، لذا دیگر از امروز هیچ مسئولی راجع به خرید واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه نزند و جان مردم را به مخاطره نیاندازد.

نظرات بینندگان