arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

هیوندای و اپل خودروی الکتریکی می‌سازند؟

گروه خودروسازی کره‌ای هیوندای موتورز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در حال مذاکره با اپل برای تولید یک ماشین الکتریکی خودران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گروه خودروسازی کره‌ای هیوندای موتورز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در حال مذاکره با اپل برای تولید یک ماشین الکتریکی خودران است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بیانیه هیوندای درباره همکاری با اپل تا کنون دو بار اصلاح شده است، در اولین اصلاح اظهار شد که هیوندای تنها یکی از چندین سازنده خودرو است که اپل با آن‌ها تماس گرفته است. تصحیح دوم به طور کلی ارجاع به اپل را حذف کرد، چرا که به نظر می‌رسد به طور کلی اپل در افشای اطلاعات در مورد پروژه‌های آینده خود بسیار محرمانه عمل می‌کند.

به نظر می‌رسد این پروژه در مراحل اولیه توسعه است و شرکت اپل سال ۲۰۲۷ را به عنوان هدف بالقوه توزیع ماشین در بازار در نظر گرفته است و رسانه‌های کره‌ای گزارش دادند که اپل و هیوندای برای تولید باتری و فناوری خودران خودروی جدید، با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

هیوندای

این یک نکته مهم است که هیوندای اولین سیستم کنترل کروز مبتنی بر یادگیری ماشینی را توسعه داد و با توجه به اینکه اپل نه تجربه‌ای در این زمینه دارد، نه ظرفیت تولیدی دارد و نه شبکه فروش خودرو، بدیهی است که مایل به همکاری با یک سازنده اتومبیل است. بسیار زود است که بگوییم کدام شرکت به عنوان شریک اپل انتخاب می‌شود، اما هیوندای شانس خود را امتحان کرده است.

نظرات بینندگان