arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مجلس اختیار فضای مجازی را به صداوسیما داد / پیشنهاد روزی دو ساعت خاموشی و حذف مازوت / وزارت خارجه: بازرسان آژانس اخراج نمی شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ترامپ برکنار نشود، استیضاح خواهد شد
نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا می گوید درصورتی که مایک پنس، معاون رییس جمهوری مطابق با قانون اساسی ایالات متحده به برکناری دونالد ترامپ اقدام نکند، دموکرات های کنگره رییس جمهوری را استیضاح خواهند کرد.

در پرونده هواپیمای اوکراینی هیچ خط قرمزی نداریم
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: برای بررسی، پیگیری و رسیدگی پرونده حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی هیچ خط قرمزی نداریم و آنچه مورد تاکید است، کشف حقیقت و دادرسی عادلانه است که آن را از وظایف خود می‌دانیم. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این حال از برخی افراد در داخل کشور که به گونه‌ای حرف می‌زنند که انگار کاری نشده است، گلایه کرد.

فوت ۹۱ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۶هزار و ۲۰۸ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۲ دی خبر داد. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۶۱۴ نفر رسید.در این مدت  ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۶ هزار و ۲۶۲ نفر رسید.

وزارت خارجه: بازرسان آژانس اخراج نمی شوند
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نایب رئیس مجلس مبنی بر اخراج بازرسان آژانس از سوم اسفند گفت: قانون راهبردی مجلس به شکل کامل روشن است. ممکن است ایشان به بند ششم آن ارجاع داده باشند که می‌گوید در صورتی که طرف مقابل به تعهدات‌شان عمل نکنند، نظارت فراپادمانی پایان می‌یابد که به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست.

فقط چند هفته فرصت برای احیای برجام
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفته است ایران بسیار سریع در حال حرکت به سوی غنی‌سازی ۲۰ درصد است. وی افزود که ما برای احیای برجام، مشخص است که ماه های بسیاری در اختیار نداریم، فقط چند هفته فرصت باقی است.

پیشنهاد روزی دو ساعت خاموشی و حذف مازوت
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از نظر من بهتر است که روزی دو ساعت خاموشی داشته باشیم اما از سوخت مازوت استفاده نکنیم.

مجلس اختیار فضای مجازی را به صدا و سیما داد
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون در مصوبه خود مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سپردند. وی افزود: در ادامه اعضای کمیسیون طی مصوبه‌ای ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص دادند که بر اساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و... قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان