arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

ربیعی: در ۴ سال گذشته عده‌ای در داخل کشور نخواستند و هنوز هم نمی‌خواهند درباره نقش مخرب ترامپ حرف بزنند؛ این‌ها با درصد بندی‌های عجیب و غریب سهم کمی برای این یاغی‌گری بین المللی در مصائب مردم ایران قائل می‌شوند

سخنگوی دولت با بیان اینکه از ابتدای دولت ترامپ درباره پیامدهای قانون شکنی و یکجانبه‌گرایی رژیم ترامپ هشدار داده بودیم، گفت: هزینه سکوت و گاهی همراهی منتقدان ترامپ در داخل آمریکا با سیاست‌های ضدایرانی او سرانجام گریبان آمریکایی‌ها را در کشور خودشان گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت با بیان اینکه از ابتدای دولت ترامپ درباره پیامدهای قانون شکنی و یکجانبه‌گرایی رژیم ترامپ هشدار داده بودیم، گفت: هزینه سکوت و گاهی همراهی منتقدان ترامپ در داخل آمریکا با سیاست‌های ضدایرانی او سرانجام گریبان آمریکایی‌ها را در کشور خودشان گرفت.

به گزارش «انتخاب»، علی ربیعی امروز سه شنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر آمریکا و حمله به کنگره این کشور اظهار داشت: این مسائل البته با همه ابعاد از مسائل داخلی آمریکاست که ما علاقه به ورود به آن نداریم اما آنچه برای ما مهم است هشدارهایی است که ما از ابتدای دولت ترامپ درباره پیامدهای قانون شکنی یکجانبه‌گرایی رژیم ترامپ همواره این هشدارها را می‌دادیم و بارها تکرار کردیم که سیاست قلدری محدود به ملت ایران نخواهد ماند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: هزینه سکوت و گاهی همراهی منتقدان ترامپ در داخل آمریکا با سیاست‌های ضد ایرانی او سرانجام گریبان آمریکایی‌ها را در کشور خودشان گرفت.

وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته این شر بزرگ فشارهای زیادی بر ملت ایران وارد کرد و زندگی عادی مردم را تحت تاثیر قرار داد، تعادل معیشتی را در جامعه به هم زد. ترامپ با صدای بلند اظهار می‌داشت آن چنان عرصه را بر زندگی ایرانیان تنگ خواهد کرد که جامعه را به شورش وادارد و از سقوط سه ماهه و یکساله ایران سخن می‌گفت.

ربیعی ادامه داد: متاسفانه در چهار سال گذشته عده‌ای هم در داخل کشور خودمان هم نخواستند و هنوز هم نمی‌خواهند درباره این شرارت بی‌سابقه و نقش مخرب آن به درستی حرف بزنند و ناخودآگاه ظلم رفته بر مردم ایران را نادیده انگاری می‌کنند تا جایی که با درصد بندی‌های عجیب و غریب سهم کمی برای این یاغی‌گری بین المللی در مصائب مردم ایران قائل می‌شوند. این در حالی است که دولت برای ایجاد شرایط مقاومت و دور کردن شر جنگ طلبی ترامپ و حفظ معیشت و سلامت مردم مسیر سخت و دشواری را پیمود به طوری که که در دوران کرونا حتی برای خرید دارو و واکسن با مشکلات زیادی از سوی دولت و خزانه داری آمریکا مواجه بودیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: شکست واقعی سیاست غرب نه در انتخابات آمریکا بلکه آن روز اتفاق افتاد که رژیم ترامپ به طور بی‌سابقه‌ای در شرارت‌ها علیه ایران در سازمان ملل تنها ماند و سه بار شکست فضاحت بار را تجربه کرد در دادگاه‌های بین‌المللی هم به طور ناباورانه در برابر دولت ایران محکوم شد.

وی با تاکید بر اینکه اما در این چهار سال این مدیریت اقتصادی و سیاسی دولت بود که باعث شکست تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه مردم ایران شد، گفت: مردم رنج کشیده و صبور ایران این تحریم‌های ظالمانه و شرارت هایی که علیه ایران انجام داد را هرگز فراموش نخواهند داد.

ربیعی ابراز امیدواری کرد نتیجه مقاومت مردم در عقب راندن تحریم‌های ظالمانه به خوبی به زودی محقق شود.

نظرات بینندگان