arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

بلومبرگ: اسرائیل، مشکل بایدن برای بازگشت به برجام

اسرائیل بارها اعلام کرده است که نمی‌خواهد آمریکا بدون امضای توافقی جدید، تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند و دنبال آن است که موضع سخت‌تری در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، موشک‌های بالستیک و نیروهای تحت حمایت ایران در منطقه اتخاذ شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: به گزارش بلومبرگ، اسرائیل بارها  اعلام کرده است که نمی‌خواهد آمریکا بدون امضای توافقی جدید، تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند و دنبال  آن است که موضع سخت‌تری در خصوص برنامه هسته‌ای ایران،  موشک‌های بالستیک و نیروهای تحت حمایت ایران در منطقه اتخاذ شود. 

زوهر پالتی، رئیس هیات سیاسی نظامی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت: به نظر من باید درس‌هایی از گذشته بگیریم؛ مهم‌ترین چیز این است که حتی پنج دقیقه پیش از آغاز مذاکرات هم تحریم‌ها را  برنداریم. 

ایران خواهان تداوم برجام است اما دوباره مذاکره نمی‌کند. همچنین خواستار جبران ضررهای ناشی از تحریم شده است‌ اما اسرائیل خطرناک است چرا که می‌تواند تلاش‌های دیپلماتیک را از طریق عملیات‌های پنهانی علیه ایران بی‌نتیجه کند. 

نتانیاهو بارها موضعش را در مورد مخالفت با بازگشت بایدن به برجام اعلام کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که بایدن مسیر سختی را برای بازگشت به برجام در پیش دارد.

نظرات بینندگان