arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۹

اولین سود سهام عدالت استانی تا عید واریز می‌شود

به گفته معاون اداره کل اقتصاد خراسان جنوبی اولین سود سهام شرکت‌های استانی عدالت تا دهه فجر و یا حداکثر تا پایان سال واریز می‌شود. با توجه به آزادسازی سهام عدالت که از ۹ اردیبهشت سال جاری صورت گرفت و تاکنون ۶۰ درصد سهام عدالت آزاد شده است و قرار است بقیه سهام نیز تا دهه فجر آزاد شود، بنابراین تا ۲۲ بهمن کل سهام عدالت چه به روش مستقیم و یا غیر مستقیم قابل معامله می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: به گفته معاون اداره کل اقتصاد خراسان جنوبی اولین سود سهام شرکت‌های استانی عدالت تا دهه فجر و یا حداکثر تا پایان سال واریز می‌شود.

با توجه به آزادسازی سهام عدالت که از 9 اردیبهشت سال جاری صورت گرفت و تاکنون 60 درصد سهام عدالت آزاد شده است و قرار است بقیه سهام نیز تا دهه فجر آزاد شود، بنابراین تا 22 بهمن کل سهام عدالت چه به روش مستقیم و یا غیر مستقیم قابل معامله می‌شود.

همچنین به موازات این اقدام کسانی که روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که اکثراً در بورس پذیرفته شده‌اند، وارد بورس شده‌اند.

پیش از این شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، سمات اعلام کرده بود، برای برخورداری از سود سهام شرکت‌های استانی سهام عدالت، باید حتماً در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ثبت‌نام شود.

در این زمینه، بهروزی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی در گفت‌وگویی اعلام کرد: همه سهامداران برای بهره‌مندی از سود سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی به عنوان اولین شرکتی که در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است و همچنین برای شرکت در مجامع عمومی و انتخاب هیأت مدیره و برخورداری از سایر مزایایی شرکت سرمایه‌گذاری باید حتماً در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

بهروزی گفت: ما به زودی مجمع عمومی و فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی در نما «وسخراج» برگزار و هیأت مدیره شرکت توسط سهامداران انتخاب می‌شوند و اولین اقدام هم این خواهد بود که سود سهام عدالت را تا دهه فجر امسال و یا اگر نشد تا قبل از عید به حساب سهامداران از طریق سجام واریز می‌کنیم.

 

نظرات بینندگان