arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بازداشت معاون هولدینگ سرآوا، سرمایه گذار دیجی‌کالا و کافه بازار / کره جنوبی قطر را واسطه رفع توقیف نفتکش کرد / سپاه قدس ادعای اسرائیل را تکذیب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فوت ۸۱ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۱۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲۵ دی، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۵۳۸ نفر رسیده است.

تکذیب تماس ایران با تیم بایدن
واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: هیچ تماسی بین ایران و دولت منتخب امریکا برقرار نشده است. حرف‌هایی که مطرح می‌شود، براساس تحلیل‌ها است. من دو یا سه ماه قبل براساس تحلیلی که داشتم، گفته بودم که پایان کار دولت فعلی امریکا است و ما ان‌شاءالله در آینده تحریم‌ها را می‌شکنیم و آنان را برمی‌داریم. در آن زمان بسیاری از این گفته تعجب کردند، اما امروز با اطمینان بیشتری می‌گویم که بنای ما بر این است که تحریم‌ها برداشته شود و دولت سیزدهم بدون تحریم به مردم خدمت کند.

پرسپولیس و استقلال دهه فجر بورسی می‌شوند
وزیر اقتصاد دهه فجر سال ۹۹ را برای عرضه اولیه سهام استقلال و پرسپولیس در بورس اعلام کرد. فرهاد دژپسند اظهار داشت: علت اعلام نکردن برای تعیین زمان عرضه سهام دو باشگاه به بورس، فراهم شدن اطمینان خاطر به خریداران و سهامداران در بورس است.


ادعای نیوزویک: ایران پهپادهای انتحاری را در یمن مستقر کرده
نیوزویک مدعی شد: طبق عکس های مشاهده شده توسط نیوزویک و تایید شدن آنها از سوی کارشناسی که فعالیت های ایران در منطقه را دنبال می کند، حضور پهپادهای انتحاری شاهد-۱۳۶ در مناطق شمالی یمن و استان جوف دیده می شود. استان جوف منطقه ای تحت کنترل انصارالله یا حوثی ها و جنبش مسلمان شیعه است.


بازداشت معاون هولدینگ سرآوا، سرمایه گذار دیجی‌کالا و کافه بازار
باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما نوشت: عماد ادوارد شرقی معاون بین‌الملل سرآوا که مسئولیت تعامل با شرکا و سرمایه‌گذاران خارجی این شرکت را بر عهده داشت، در حین فرار و خروج غیر قانونی از مرز‌های غربی کشور دستگیر شد. پیش از این عماد ادوارد شرقی به اتهام جاسوسی و جمع اوری اطلاعات نظامی به ۱۰ سال حبس محکوم و با قرار وثیقه آزاد شده بود که قبل ار برگزاری دادگاه تجدید نظر قصد فرار داشت. سرآوا از سال ۹۰ فعالیت خود را در کشور آغاز کرد. دیجی‌کالا، کافه بازار، علی بابا و الوپیک از برند‌های اصلی این هلدینگ سرمایه‌گذاری هستند. 


کره جنوبی قطر را واسطه رفع توقیف نفتکش کرد
وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد قائم‌مقام وزیر خارجه این کشور در سفری که بعد از ایران به قطر داشته، خواستار حمایت مقامات این کشور برای رفع سریع توقیف نفتکش کره جنوبی در ایران شده است. پیشتر رسانه‌ کره جنوبی با اشاره به سفر اخیر قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی به تهران از «شکست» ماموریت دیپلماتیک سئول برای رفع توقیف نفتکش کره جنوبی خبر داد.

قبض برق ۴۰میلیاردی ماینر شرکت ایران و چین
استخراج رمز ارز از مزرعه رفسنجان، متعلق به شرکت توسعه سرمایه‌ گذاری ایران و چین با دستور مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمان متوقف شد. در این قبض برق که بنام شرکت استخراج بیت کوین در رفسنجان معروف شده، پرداخت یکماه مصرف برق ۴۰میلیارد تومان قید شده است.

سپاه قدس ادعای اسرائیل را تکذیب کرد
احد کریمخانی معاون سیاسی نیروی قدس سپاه در تشریح حمله چهارشنبه شب جنگده های اسرائیل به مواضعی در دیرالزور و بوکمال سوریه، گفت: این حمله هیچ تلفات انسانی نداشته است.

نظرات بینندگان