arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۹

اتحادیه اروپا، وزیر خارجه سوریه را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد

اتحادیه اروپا روز جمعه «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. مقداد به دلیل آنچه اوضاع دشوار سوریه خوانده شده به فهرست تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی اتحادیه افزوده شد. به این ترتیب وی مشمول توقیف دارایی و ممنوعیت سفر به کشورهای عضو این اتحادیه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: اتحادیه اروپا روز جمعه «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش  تارنمای اتحادیه اروپا، مقداد به دلیل آنچه اوضاع دشوار سوریه خوانده شده به فهرست تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی اتحادیه افزوده شد. به این ترتیب وی مشمول توقیف دارایی و ممنوعیت سفر به کشورهای عضو این اتحادیه است.

فیصل مقداد ۲ آذر ۱۳۹۹ با حکم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه وزیر امور خارجه این کشور شد. مقداد سال ها معاون ولید المعلم وزیر خارجه پیشین سوریه بود که بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

او در سال ۱۹۹۵ به هیات دائمی سوریه در سازمان ملل متحد رفت و در آنجا در کمیته‌های مختلف این سازمان فعالیت کرد و در بسیاری از کنفرانس‌های بین المللی به نمایندگی از سوریه حضور داشت.

مقداد در سال ۲۰۰۳ به سمت سفیر و نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل منصوب شد و به این ماموریت تا سال ۲۰۰۶ ادامه داد تا اینکه در همین سال با انتخاب ولید المعلم به عنوان وزیر امور خارجه سوریه و برکناری عبدالحلیم خدام معاون وقت وزیر امور خارجه به عنوان معاون وزیر امور خارجه سوریه برگزیده شد.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا از ۹ سال پیش تحریم‌های خود را علیه سوریه اعمال کرده و از آن زمان تاکنون هر ساله اقدام به تمدید این تحریم‌ها کرده است که شامل نفت سوریه، سرمایه‌گذاری در این کشور و توقیف اموال بانک مرکزی آن می‌شود.

دولت سوریه با محکوم کردن تحریم‌ها اعلام کرده که این اقدام بیانگر فقدان استقلال تصمیم‌گیری اتحادیه و دنباله‌روی حقیرانه از سیاست‌های آمریکا است.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه پیشتر گفته بود: اتحادیه اروپا مسئول اصلی ریختن خون مردم سوریه و گرفتاری آنان به دلیل تحریم های ظالمانه ای است که زندگی مردم سوریه را تحت تاثیر قرار می دهد.

این منبع یادآورشدکه تصمیم اتحادیه اروپا دروغ بودن مواضع و اظهارات مسئولان اتحادیه اروپا در باره کاهش تحریم ها از جمله در زمینه کمک های انسانی برای مقابله با ویروس کرونا را نشان داد و نفاق و دو رویی آنان را که ویژگی اصلی سیاست های اروپا شده است، برملا ساخت. سوریه این تحریم‌ها را نقض آشکار ساده‌ترین مفاد حقوق بشر و قوانین بین‌المللی و جنایت علیه بشریت بر شمرد.



نظرات بینندگان