arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

دادستان آمریکا: برحی افسران اجرای قانون در یورش به ساختمان کنگره شرکت داشتند

دادستان آمریکا جمعه شب اعتراف کرد که شماری از نیروهای اجرای قانون که خود مسئول حفظ امنیت شهر هستند در حمله ۱۷دیماه به ساختمان کنگره حضور داشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان آمریکا جمعه شب اعتراف کرد که شماری از نیروهای اجرای قانون که خود مسئول حفظ امنیت شهر هستند در حمله ۱۷دیماه به ساختمان کنگره حضور داشتند.

‌به گزارش ایرنا از شبکه سی ان ان، مایکل شروین دادستان ایالات متحده در واشنگتن دی سی در کنفرانس خبری گفت که مقامات در حال بررسی پرونده فزاینده ای از افسران اجرای قانون هستند که گفته می شود ۱۷ دیماه در یورش به ساختمان کنگره شرکت داشتند.

شروین افزود: متأسفانه با ادامه این پرونده شاهد نشانه هایی هستیم مبنی بر اینکه مأموران اجرای قانون، چه ماموران سابق و چه کنونی، ممکن است در این رویداد شرکت کرده باشند.

دادستان آمریکا گفت: دو افسر پلیس از راکی ​​مونت و ویرجینیا روز پنجشنبه به اتهامات فدرال در مورد یورش به کنگره دستگیر شدند.

به گفته شروین، ما اهمیت نمی‌دهیم که حرفه شما چیست، چه کسی هستید و با چه کسانی در ارتباط هستید فقط اگر فعالیت جنایی انجام داده باشید و یا مشغول آن هستید، ما شما را متهم کرده و دستگیر می کنیم.

حامیان ترامپ در ۱۷دیماه با ادعای ایجاد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به ساختمان کنگره حمله کردند و در این حمله خشونت طلبانه ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

به دنبال تهدید طرفداران ترامپ برای حضور مجدد در واشنگتن در مراسم تحلیف بایدن، نیروهای امنیتی و پلیس فدرال از چندین روز قبل از مراسم تحلیف در واشنگتن مستقر شده‌اند.

نظرات بینندگان