arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

دبیرکل سازمان ملل: همبستگی در برابر کرونا در حال شکست است

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه با ابراز تاسف نسبت به جان باختن بیش از دو میلیون نفر به علت بیماری کووید ۱۹ هشدار داد که علم در حال موفقیت است اما همبستگی در حال شکست است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل سازمان ملل روز جمعه با ابراز تاسف نسبت به جان باختن بیش از دو میلیون نفر به علت بیماری کووید ۱۹ هشدار داد که علم در حال موفقیت است اما همبستگی در حال شکست است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش گفت: امروزه شاهد خلا در توزیع واکسن هستیم. واکسن ها به سرعت در کشورهای با درآمد بالا قابل دسترس خواهند بود این درحالی است که فقیرترین کشورهای جهان اصلاً این واکسن ها را ندارند.

گوترش با اشاره به عدم توزیع مناسب واکسیناسیون کرونا در سطح جهانی افزود: علم در حال موفقیت است اما همبستگی در حال شکست است.

دبیرکل سازمان ملل بدون ذکر نام از این واقعیت انتقاد کرد که برخی کشورها معاملات جانبی را دنبال می کنند و خریدهای فراتر از نیاز را انجام می دهند.

وی افزود: دولت ها مسئولیت محافظت از جمعیت خود را دارند و بیماری کووید ۱۹ را نمی توان هر بار یک کشور را شکست دهد.

گوترش در مورد توزیع واکسن کرونا خاطر نشان کرد که اولویت باید به کسانی مانند پرسنل بشردوستانه و جمعیت در معرض خطر داده شود که در خط مقدم هستند.

آمار جهانی جان‌باختگان کرونا روز جمعه با ثبت یک رکورد جدید به بیش از ۲ میلیون نفر رسید.

«گرگ گونسالوس» اپیدمی شناس در مدرسه بهداشت عمومی دانشگاه ییل به بلومبرگ گفت: بسیار سخت که بتوان پیش بینی کرد که سرانجام چه تعداد از بیماران در ۶ ماه یا یک سال آینده جان خود را از دست خواهند داد.

آمریکا بالاترین آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا را دارد. این در حالی است که از چندی پیش توزیع واکسن های شرکت های فایزر، بیون تک و مدرنا در آمریکا آغاز شده اما روند واکسیناسیون از آنچه که پیش بینی می شد، کندتر بوده است.

«آنتونی فائوچی» از مشاوران جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد که احتمالا ایمنی جمعی در تابستان ایجاد خواهد شد و از اواخر سال ۲۰۲۱ بازگشت به وضع عادی آغاز می شود.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که چنین وضعی در سال ۲۰۲۲ محقق خواهد شد.

نظرات بینندگان