arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۹

امریکا، امارات و بحرین را 'شرکای امنیتی استراتژیک کلیدی' خود اعلام کرد

منشی مطبوعاتی کاخ سفید، دفتر رئیس جمهوری آمریکا، با صدور بیانیه‌ای دو کشور امارات متحده عربی و بحرین را "شرکای استراتژیک کلیدی ایالات متحده" خوانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: منشی مطبوعاتی کاخ سفید، دفتر رئیس جمهوری آمریکا، با صدور بیانیه‌ای دو کشور امارات متحده عربی و بحرین را "شرکای استراتژیک کلیدی ایالات متحده" خوانده است.

این بیانیه می افزاید که به عنوان شرکای امنیتی اصلی آمریکا "امارات متحده عربی و کشور پادشاهی بحرین در موقعیتی منحصر به فرد قرار می‌گیرند و این شاهدی بر همکاری امنیتی استثنایی ما با این کشورهاست."

کاخ سفید به عنوان نمونه‌ای از این همکاری استثنایی به "میزبانی این کشورها از هزاران تن از نفرات نیروی زمینی، دریایی و هوایی و تفنگداران ایالات متحده" و همچنین "تعهد متقابل برای مقابله با خشونت افراطگرایان در سراسر منطقه" اشاره کرده است.

این بیانیه یادآور می شود که هر دو کشور در سی سال گذشته در ائتلاف های بین المللی مختلف تحت رهبری ایالات متحده عضویت داشته اند. ظاهرا اشاره این بیانیه به مواردی مانند حمایت و همکاری این کشورها، در کنار شماری دیگر از کشورهای منطقه، در ائتلاف نظامی برای پایان دادن به اشغال نظامی کویت توسط عراق و مقابله با گروه داعش است. ستاد فرماندهی مرکزی نیروی دریایی و ستاد فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین مستقر است.

نظرات بینندگان