arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / احمدی نژاد حرف جنجالی اش را تکرار کرد / نقشه آمریکایی ها برای کشتن مردم ایران با واکسن؟ / توضیح ظریف درباره یک جمله پرحاشیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

«کامالا هریس» از سنای آمریکا استعفا داد
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد: «کامالا هریس» معاون «جو بایدن» رییس جمهور منتخب آمریکا دقایقی پیش رسما از سمت خود در مجلس سنا استعفا داد.وی از مقام سناتوری ایالت کالیفرنیا استعفا داد تا خود را مهیای اجرای نقش جدیدی کند که از روز چهارشنبه در مقام معاون رئیس جمهور منتخب آمریکا (جانشین مایک پنس) ایفا خواهد کرد.

فوت ۸۳ نفر دیگر با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۸۸۶ نفر رسیده است.

روایت موحدی‌کرمانی از نقشه آمریکایی ها برای کشتن مردم ایران با واکسن
آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: هیچ بعید نیست که آمریکایی‌ها به عنوان خدمات پزشکی، این واکسن‌های جعلی را به ایران بفرستند تا پولی از ما بگیرند و بعداً یا مردم ما را بیمارتر کنند یا بکشند. او گفت: فرمایش رهبری در خصوص منع خرید واکسن از آمریکا و انگلیس صد در صد علمی است.

احمدی نژاد جمله جنجالی اش را تکرار کرد
محمود احمدی نژاد، در گفتگویی درباره پیدا و پنهان طرح هدفمندی یارانه ها صحبت کرده و با تکرار جمله جنجالی اش درباره اینکه یارانه ها پول امام زمان است، گفته گفتم پول یارانه، مال امام زمان است، یعنی اگر بیایند مساوی پرداخت می کنند. اگر دست من بود این طرح را در یک گام اجرا می کردم و خیال مردم را راحت می کردم.


علی مطهری: حاضرند به قیمت قهر اکثر مردم با انتخابات، قدرت را به دست گیرند
علی مطهری به اظهارات اخیر حدادعادل در مورد انتخابات واکنشی انتقادآمیز نشان داد و گفت: «حاضرند به قیمت قهر اکثر مردم با انتخابات قدرت را به دست گیرند». حدادعادل اخیرا گفته بود که مسلما نظام سلطه راضی نیست که ما در انتخابات ۱۴۰۰ دولتی از جنس مجلس داشته باشیم و افزوده بود: «بعید نیست که مقداری ارز آزاد کنند یا قولش را بدهند یا با معادلات پولی ‌و ‌مالی بازی کنند و قیمت ارز و سکه پایین بیاید و مردم به یک سمت و سوی بروند».

ادامه سقوط چشمگیر قیمت دلار
قیمت دلار که هفته قبل در کانال ۲۵ هزار تومان معامله می‌شد هم اکنون در معاملات بازاری‌ها به کانال ۲۱ هزار تومان رسیده است؛ فعالان بازار ارز پیش بینی می‌کنند که اگر اتفاق خاصی در حوزه سیاست رخ ندهد و بازارساز مدیریت عرضه و تقاضا را به درستی انجام دهد، قیمت دلار طی یکی دو روز آینده به کانال ۲۰ هزار تومان هم برسد.

توضیح ظریف درباره یک جمله پرحاشیه

ظریف درمورد جمله «خودمان انتخاب کردیم که جور دیگری زندگی کنیم» در صداوسیما گفت: بعضی علاقه دارند من را در موضعی بگذارند که مردم از من دلخور شوند. او در پاسخ به این پرسش که اگر دوباره در شرایط آن پرسش قرار بگیرید، مجدد همان جملات را به‌کار می‌برید؟، گفت: چون دیدم که مردم ناراحت شدند احتمالاً نه، نمی‌گویم. ولی می‌خواهم بگویم که اگر آن جمله را من گفتم بی‌حساب نگفتم و دروغ هم نگفتم. بله من حتماً قبول دارم مردم انتقاد دارند، حتماً قبول دارم معیشت مردم سخت شده، قبول دارم ما نباید چیزی بر معیشت مردم تحمیل کنیم، اما چیزی را هم که گفتم، قبول دارم.

نظرات بینندگان