arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۹

۲۸ خودروی دودزا در همدان فک پلاک شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: ۲۸ خودروی دودزا به دنبال اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه آلاینده در این شهرستان شناسایی و فک پلاک شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: ۲۸ خودروی دودزا به دنبال اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه آلاینده در این شهرستان شناسایی و فک پلاک شد.

سرهنگ فرخ جمالی بیان کرد: برای پیشگیری از افزایش آلودگی هوا، طرح برخورد با خودروهای دودزا از اواسط هفته گذشته در دستور کار ماموران پلیس راهور قرار گرفت تا از تردد خودروهای آلاینده هوا جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: طرح برخورد با خودروهای دودزا در فصل زمستان به علت پایداری هوا و بالا رفتن آلودگی هوا، با جدیت بیشتری اعمال می شود و در این راستا خودروهای دارای نقص فنی فک پلاک می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: با اجرای این طرح چندین خودروی سواری و وانت بار و یک دستگاه مینی بوس متعلق به دستگاه دولتی در شهرستان همدان فک پلاک شد.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه تردد با خودروهای دودزا طبق قانون ممنوع است افزود: خودروهایی که فک پلاک می شود اجازه جابجایی بار و سوار کردن مسافر ندارند بلکه تنها مجاز به رفتن به تعمیرگاه و رفع نقص فنی هستند.

وی اضافه کرد: در برخی از استان های واقع در مناطق گرمسیر نقش موتورسیکلت ها در آلودگی هوا زیاد است اما در همدان به علت برودت هوا و کاهش استفاده از موتورسیکلت در فصل زمستان این قبیل وسایل نقلیه نقشی در آلودگی هوا در فصل های سرد سال ندارند.

وی گفت: طرح برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی در شهرستان همدان آغاز شده و رانندگان بدون معاینه فنی مکلف به مراجعه به مراکز معاینه فنی برای بررسی وضعیت ایمنی و نواقص احتمالی خودرو و رفع آن هستند.

ایرنا

نظرات بینندگان