arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۹

چین: آمریکا باید بدون پیش‌شرط در اسرع وقت به برجام برگردد

«هوا چان‌یینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «مسئله ضروری برای همه طرف‌ها در حال حاضر سرعت بخشیدن به اجرای توافق مورد اجماع در نشست وزیران خارجه در دسامبر گذشته است.». چان‌یینگ در ادامه تأکید کرد دولت آمریکا باید بدون گذاشتن پیش‌شرط به توافق هسته‌ای که دولت «دونالد ترامپ» از آن خارج شده بازگردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «هوا چان‌یینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران خواستار بازگشت بدون پیش‌شرط آمریکا به برجام شد.

چان‌یینگ امروز (سه‌شنبه، ۳۰ دی‌ماه) در پاسخ به سئوال خبرنگاری که درباره قصد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به برجام پرسیده بود گفت: «مسئله هسته‌ای ایران در بزنگاهی حساس قرار گرفته است.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اضافه کرد: «مسئله ضروری برای همه طرف‌ها در حال حاضر سرعت بخشیدن به اجرای توافق مورد اجماع در نشست وزیران خارجه در دسامبر گذشته است.»

چان‌یینگ در ادامه تأکید کرد دولت آمریکا باید بدون گذاشتن پیش‌شرط به توافق هسته‌ای که دولت «دونالد ترامپ» از آن خارج شده بازگردد.

او تصریح کرد: «طرف آمریکایی باید در اسرع وقت بدون هیچ پیش‌شرطی به برجام برگردد و همه تحریم‌های مرتبط را رفع کند. ایران هم باید بر همین مبنا به پایبندی کامل برگردد.»

او تأکید کرد: «هیچ کدام از طرف‌ها نباید پیش‌شرط مطرح کنند. چین امیدوار است همه طرف‌های مرتبط نقش سازنده‌ای در بازگرداندن برجام به مسیر اصلی و پیشبرد سازش سیاسی در خصوص مسئله هسته‌ای ایران ایفا کنند.»

نظرات بینندگان