arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

پولتیکو: پنتاگون از دسترسی دولت بایدن به اطلاعات عملیات در افغانستان جلوگیری کرده

نشریه «پولتیکو» در گزارشی اظهارداشت که پنتاگون اعضای دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا را از دسترسی به اطلاعات مهم عملیات کنونی در افغانستان محروم کرده است. بر اساس این گزارش، مقامات دولت بایدن از دسترسی به اطلاعاتی درباره کاهش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان، مأموریت‌های عملیات ویژه در آفریقا و برنامۀ توزیع واکسن کرونا منع شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: یک نشریه آمریکایی اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور از دسترسی مقام‌های دولت تازه آمریکا به اطلاعات جنگ افغانستان جلوگیری کرده است.

نشریه «پولتیکو» در گزارشی اظهارداشت که پنتاگون اعضای دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا را از دسترسی به اطلاعات مهم عملیات کنونی در افغانستان محروم کرده است.

 

بر اساس این گزارش، مقامات دولت بایدن از دسترسی به اطلاعاتی درباره کاهش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان، مأموریت‌های عملیات ویژه در آفریقا و برنامۀ توزیع واکسن کرونا منع شده‌اند.

این نشریه گفته است که عدم اجازه تیم بایدن به این اطلاعات مهم، کار افرادی در پنتاگون است که در دولت ترامپ به سمت‌هایی گماشته شدند.

گزارش می‌افزاید که این کار در انتقال قدرت در تاریخ آمریکا بی‌پیشینه است و دولت تازه این کشور را دربارۀ مسائل مهم امنیت ملی دچار مشکل خواهد کرد.

جو بایدن چهارمین رئیس جمهور آمریکا است که جنگ افغانستان را به میراث می‌برد.

نظرات بینندگان