arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

تصاویری از ۱۰ آرامگاه منحصر به فرد در جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سایت خبری تیک Tik.Ir ،۱-  قبرستان زیرآب – میامی ایالات متحده آمریکا

"تپه دریایی یادبود الهه اقیانوس” که با نام تپه دریایی یادبود آتلانتیس نیز معروف است در واقع یک مقبره بزرگ برای جنازه های سوزانده شده در زیر آب اقیانوس است. این مقبره بزرگترین تپه دریایی ساخته شده توسط بشر است ( بیش از ۵۶۰۰۰ متر مربع). این مکان در حدود ۶ کیلومتری ساحل key Biscayne فلوریدا واقع شده است. ظرفیت اولیه این مقبره ۸۵۰ نفر بوده و در مراحل بعد قرار است این ظرفیت به ۱۲۵۰۰۰ نفر برسد!

این مقبره پس از مشکلات فراوان برای تهیه مجوز سرانجام در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. از خاکستر جنازه های سوزانده شده مجسمه های مختلفی ساخته میشود و سپس در این مقبره قرار میدهند.

۲-      قبرستان عمومی سوکره – بولیویا

در این قبرستان بازمانده های فرد فوت شده مقبره ای برای وی به قیمت ۱۰ هزار دلار خریداری میکنند. جنازه برای مدت ۷ سال در این مقبره ویترینی باقی میماند و پس از ۷ سال به قسمت زیر زمین منتقل میشود. جایی که ۲۰ سال دیگر باقی میماند و سرانجام پس از این ۲۰ سال جنازه ها برای همیشه از بین میروند. شاید اینکار کمی بیرحمانه به نظر برسد اما شاید ۲۷ سال برای عزاداری کافی باشد.

در این قبرستان معمولا مردها به همراه همکارانشان در یک محل دفن میشوند. در واقع این کار برای نشان دادن اهمیت شغلی در بولیویا است که ضرب المثلی در این رابطه وجود دارد که میگوید: اینجا بیشتر مردهای شاغل وجود دارد که خانواده هم دارند تا مردان خانواده دار که شاغل هستند! کودکان نیز به همراه والدینشان و در کنار دیگر کودکان در مقبره مخصوصی دفن میشوند. در مقبره کودکان شخصیتهای کارتونی – اسباب بازی و … زیاد مشاهده میشود که بسیار غم انگیز است.

۳-      قبرستان شادی – رومانی

نام اصلی این قبرستان به زبان محلی cimitirul vessel به معنای گورستان شادی است. این نام تناقص دار به این دلیل به این قبرستان داده شده است که قبرهای موجود در آن با رنگهای شاد و نقاشی های طنز آمیز تزئین شده اند. گفته میشود نگرش شاد به مرگ یک میراث داکیانها بوده است که در جاودانگی روح باور داشتند و مرگ را همانند یک گذرگاه برای رسیدن به جایی بهتر و رسیدن به خدای خود Zalmoxis میدانستند.

این قبرستان در اواسط دهه ۱۹۳۰ توسط یک هنرمند محلی که نقاش – مجسمه ساز و شاعر بوده ساخته شده است. وی برای تمامی قبرها علاوه بر نحوه مرگ افراد, صحنه هایی از زندگیشان را نیز به تصویر کشانده است.

۴-      شهر مردگان – اوستیای شمالی

کلیساهای جالب – فضای سرسبز و مقبره های باستانی بسیار زیبا هر ساله توریستهای زیادی را از سرتاسر روسیه به این محل جذب میکند. روستای Dargavs یا شهر مردگان (نامی که محلی ها به این شهر داده اند) دارای یک قبرستان با ۱۰۰ مقبره سنگی است که افراد روستا عزیزان خود را در آنها به همراه تمامی لباسها و وسایلشان دفن کرده اند.

اولین نشانه ها از شهر مردگان به قرن ۱۴ ام برمیگردد. زمانی که اجداد اوستیایی بر روی ۵ پشته کوهی در این منطقه ساکن شدند. به دلیل گرانی زیاد زمین قبرستان این روستا بالجبار در منطقه ای پر باد و بدون استفاده قرار گرفت. گفته میشود در زمان شیوع تاعون, افرادی که مبتلا بودند و کسی را نداشتند که پس از مرگ آنها را دفن کند به این مقبره ها می آمدند و منتظر میماندند تا در همین مکان تلف شوند.

۵-      قبرستان Newgrange – ایرلند

این قبرستان حدودا ۵۰۰۰ سال پیش (در حدود ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح) ساخته شده است که آنرا از استونهنج انگلستان و هرم بزرگ جیزه مصر قدیمی تر میکند. این مقبره لوبیایی شکل توسط ۹۷ سنگ بزرگ محدود شده است که برخی از این سنگها با طرحهای زیبایی کنده کاری شده اند. این مقبره دارای یک راهرو ۱۹ متری است که به فضای اصلی مقبره منتهی میشود. تخمین زده میشود برای ساخت این مقبره در حدود ۳۰۰ کارگر به مدت ۲۰ سال کار کرده اند.

۶-      قبرستان رودخانه کوچک شماره ۵ – سین کیانگ چین

در وسط یک صحرای بی آب و علف در شمال تبت, باستان شناسان چینی قبرستانی بسیار غیرعادی کشف کردند که افراد دفن شده در آنها حدود ۴۰۰۰ سال پیش مرده اند. با این وجود جنازه های آنها به شکل غیرقابل باوری توسط هوای خشک محفوظ مانده است.

این قبرستان در جایی است که امروزه جزو ایالت سین کیانگ چین محسوب میشود اما افراد دفن شده در آن بیشتر خصوصیات مردمان اروپایی را دارند (موهای قهوه ای و روشن – بینی های کشیده). مورد عجیب دیگری که در مورد این قبرستان وجود دارد این است که با وجود آنکه در وسط یکی از بزرگترین کویرهای جهان قرار دارد اما قبرها توسط قایقهای برعکس شده نشانه گذاری شده اند.

۷-      وادی السلام – عراق

وادی السلام ( دره صلح ), بزرگترین قبرستان اسلامی جهان و یکی از بزرگترین قبرستانهای دنیا است. این قبرستان در نجف عراق و در نزدیکی حرم امام علی (ع) واقع شده است. مساحت این قبرستان ۶ کیلومتر مربع است.

۸-      تابوتهای آویزان – فیلیپین

این قبرستان که از جزیره ای Luzon در شمال Manila در حدود ۶ ساعت با اتوبوس فاصله دارد یکی از جالبترین قبرستانهای جهان است. در واقع مردمان Segada به روش جالبی ابتدا تنه درختان را خالی کرده و سپس با طنابهایی جنازه عزیزان خود را به داخل غار میفرستند. این تابوتهای ساخته شده از تنه درختان توسط اشخاص پیر قبل از مرگشان ساخته میشوند و اگر فردی ناتوان بود فرزندانش و یا دیگر نزدیکانش برایش اینکار را میکنند. برای قرار دادن جنازه در این تابوتها فشار زیادی به جنازه وارد میشود طوری که در بیشتر مواقع استخوانها شکسته میشوند. پس از اینکار تابوتها به داخل غار برده میشوند. مردمان Segada تمایل دارند تابوتهایشان بر روی صخره آویزان باشد تا اینکه بر روی زمین قرار گیرد  و تقریبا ۲۰۰۰ سال است که اینکار را انجام میدهند.

۹-      قبرستان La Recoleta – آرژانتین

این قبرستان در یکی از مناطق بسیار انحصاری در شهر بوئنس آیرس آرژانتین واقع شده است. در این مکان قبر افراد مشهور و شناخته شده ای همچون Eva Peron – Raul Alfonsin و چندین رئیس جمهور دیگر آرژانتین قرار دارد. به دلیل تزئینات بسیار منحصر به فرد, این قبرستان را میتوان یک موزه هنری بسیار زیبا دانست. به دلیل اینکه قهرمانهای ملی – رئیس جمهوران – سربازان فداکار و دانشمندان بزرگ در این قبرستان دفن شده اند, در سال ۱۹۴۶ این قبرستان موزه تاریخ ملی آرژانتین نام گذاری شد.

۱۰-   قبرستان زنان مجرد – انگلیس

این قبرستان که قبل از قرون وسطی ساخته شده در لندن قرار دارد. این قبرستان در ابتدا مخصوص زنان مجرد نادرستکار در نظر گرفته شده بود که بعدها و در سال ۱۷۶۹ به عنوان قبرستانی برای افرادی که از پرداخت هزینه قبر عاجز بودند به کار برده شد. گفته میشود بیش از ۱۵۰۰۰ نفر در این محل دفن شده اند.

منبع : سایت خبری تیک

نظرات بینندگان