arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹

پرونده شجاع خلیل‌زاده به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون برگشت

کمیته استیناف رای کمیته تعیین وضعیت مبنی بر عدم صلاحیت برای رسیدگی به پرونده شکایت پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده و باشگاه الریان قطر را ابطال کرده و این پرونده مجددا به کمیته وضعیت باز می‌گردد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته استیناف رای کمیته تعیین وضعیت مبنی بر عدم صلاحیت برای رسیدگی به پرونده شکایت پرسپولیس از شجاع خلیل‌زاده و باشگاه الریان قطر را ابطال کرده و این پرونده مجددا به کمیته وضعیت باز می‌گردد!

 

پس از جدایی شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس با فسخ یک طرفه قرارداد و پیوستن به باشگاه الریان قطر، پرسپولیس نسبت به اقدام این بازیکن در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کرد. شکایتی که از همان ابتدا کارشناسان حقوقی معتقدند بودند سرخپوشان با توجه به وجود یک طرف خارجی (الریان قطر) باید در اتاق حل اختلاف فیفا آن را مطرح کند که احکامش جنبه بین‌المللی دارد.

 

در نتیجه بعد از گذشت چند هفته از شکایت پرسپولیس، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال اواسط آذر حکم به عدم صلاحیت خود برای رسیدگی به این پرونده داد و آن را رد کرد چرا که همانطور که گفته شد در صورت حقانیت پرسپولیس و محرز شدن تخلف شجاع خلیل‌زاده، فدراسیون فوتبال ایران قادر به جریمه یا محرومیت شجاع خلیل زاده و باشگاه قطری نیست.

 

با این حال، حکم صادر شده قابلیت تجدیدنظر خواهی داشت و پرسپولیس نسبت به این رای در کمیته استیناف درخواست تجدیدنظر داد و حالا رئیس کمیته استیناف به نفع پرسپولیس رای داده است! با این رای، عدم صلاحیت کمیته تعیین وضعیت برای رسیدگی به پرونده رد شده و مجددا شکایت پرسپولیس از مدافع سابق خود به کمیته تعیین وضعیت باز می‌گردد.

 

طبق اظهارات رئیس کمیته استیناف، کمیته تعیین وضعیت باید به این پرونده رسیدگی کند و یا آن را به فیفا اجراع دهد. رای اخیر این کمیته در شرایطی است که سرخپوشان می‌توانستند از همان ابتدا به شکایت از شجاع در فیفا اقدام کنند و این همه مدت زمان را از دست ندهند.

 

حال معلوم نیست کمیته تعیین وضعیت چه اقدامی در قبال حکم اخیر کمیته استیناف و اصرار پرسپولیس برای دادرسی در ایران انجام خواهد داد.

 

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان