arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / عذرخواهی رئیس صداوسیما از روحانی با یک تبصره! / خیابان بازرگان؛ ۹۵ روز گذشت و خبری نشد! / توقیف نفتکش ایرانی با ادعای انتقال غیر قانونی نفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مجوز تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۱۴ نفر دیگر صادر شد
حجت الله نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در صفحه توییتری خود نوشت: «پس از بررسی سلامت ۲۱ داوطلبی که واکسن کرونا تولید شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام به آنها تزریق شده است و تایید سلامت داوطلبان، مجوز تزریق برای ۱۴ داوطلب دیگر صادر گردید.»

عذرخواهی رئیس صداوسیما از روحانی با یک تبصره!
علی عسکری رئیس صداوسیما به اظهارات نسنجیده و دور از شان میهمان یکی از برنامه‌های زنده شبکه چهار اشاره و تاکید کرد: این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه چهار سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تاسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم. او در عین حال گفت که هر چند بار‌ها تاکید شده مسئولیت اظهار نظر در برنامه‌های زنده بر عهده کارشناس مدعو است، اما بیان چنین اظهاراتی از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قاطع می‌شود.

آخرین آمار کرونا؛ فوت ۸۹ نفر دیگر 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۵ بهمن، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۳۸۳ نفر رسیده است.

واکنش برخی نمایندگان به سیلی عنابستانی: می خواهند از مجلس انقلابی انتقام بگیرند!
مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس یازدهم در توییتی درباره ماجرای سیلی زدن علی اصغر عنابستانی به یک سرباز راهنمایی و رانندگی به خاطر آنکه اجازه ورود بدون مجوز به خط ویژه اتوبس را نداده بود، نوشت: «جریان عنابستانی مشکوک به نظر می‌رسد. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید با دقت رسیدگی کند، مبادا در ورای این جریان افرادی می خواهند مجلس را بدنام کنند.»  رحمت‌الله فیروزی پوربادی هم گفت: برخی‌ با ایجاد حواشی و تبدیل این موضوع به یک مشکل بزرگ کشور سعی کردند تا به نوعی از مجلس و تفکر انقلابی مجلس انتقام گرفته و جایگاه مجلس را زیر سوال ببرند و این در حالی است که موضوع از سوی مراجع مربوطه مانند پلیس و مجلس در حال پیگیری است و باید تا مشخص شدن موضوع منتظر بود.

خیابان بازرگان؛ 95 روز گذشت و خبری نشد!
محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از اعتراض عجیب و غریب فرماندار تهران به نامگذاری خیابانی به نام بازرگان، موضوع با اصرار شورای شهر در هیات حل اختلاف وزارت کشور مطرح شد.  وی با بیان اینکه بیش ار ۹۵ روز از تاریخ آن گذشته است، گفت: متاسفانه شهردار تهران بدون هیچ دلیل روشنی از اجرای این مصوبه قانونی شورای اسلامی شهر تهران خودداری و به رای نمایندگان مردم تهران تمیکن نمی کند.

وزیر بهداشت: رهبری در استفاده واکسن وارداتی، منعی قائل نشده‌اند
سعید نمکی وزیر بهداشت گفت مقام معظم رهبری هرگز توصیه‌ای مبنی بر عدم واکسیناسیون گروه‌های پرخطر با واکسن وارداتی قبل از تولید واکسن داخل نداشتند و ما نیز به شدت این موضوع را دنبال می‌کنیم، از منابع مطمئن قراردادها را نهایی کرده‌ایم واکسن درحال ورود به کشور است و ان‌شاءالله به زودی واکسیناسیون افراد پرخطر را به ترتیب اولویت تدوین شده در پروتکل‌ها آغاز خواهم کرد.

توقیف نفتکش ایرانی با ادعای انتقال غیر قانونی نفت 
گارد ساحلی اندونزی از توقیف یک‌ نفتکش ایرانی ( تانکر MT Horse) و یک‌ نفتکش پانامایی ( تانکر MT Frea ) در ساحل منطقه پونتیانک این کشور خبر داد. مقامات اندونزی گفته اند که دلیل توقیف این دو نفتکش انتقال غیر قانونی نفت بین آنها بوده است. آژانس مذکور طی بیانیه ای گفته که نام نفتکش ایرانی هورس و نام نفتکش پانامایی فری است.

نظرات بینندگان