arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹

کشف ۵ میلیارد ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه / افزایش ۴۲ درصدی کشف ارز قاچاق در حوزه صنعت هوایی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اعلام اینکه برخورد قاطعانه با قاچاقچیان کماکان در دستور کار پلیس پیشگیری قرار دارد، از کشف ۵ میلیارد ریال ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اعلام اینکه برخورد قاطعانه با قاچاقچیان کماکان در دستور کار پلیس پیشگیری قرار دارد، از کشف ۵ میلیارد ریال ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) خبر داد.

سردار "مهدی معصوم بیگی" با اشاره به کشف ارز قاچاق به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال اظهار کرد: همکاران هوشیار و پرتلاشم در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در راستای طرح تشدید اقدام های کنترلی با هدف پیشگیری و مقابله با خروج ارز قاچاق از مرزهای هوایی کشور، ۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار ارز غیر مجاز از مسافر خروجی به مقصد دهلی کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ارزش ارزهای مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است افزود: نظر به اینکه هیچ گونه مدارک مثبت از سوی مسافر مقصد هندوستان در خصوص ارزهای همراه ارائه نگردید تمامی دلارها ضبط و به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار معصوم بیگی، پلیس فرودگاه هایِ پلیس پیشگیری را از جمله پلیس های موفق در کشف انواع کالا و ارز قاچاق ارزیابی و عنوان کرد: علیرغم کاهش حجم ترددها و مسافران به دلیل شیوع ویروس کرونا، کارکنان پلیس فرودگاه در بازه زمانی ۹ ماهه سال جاری افزایش ۶۶ درصدی کشف کالا و افزایش ۴۲ درصدی کشف ارز قاچاق را در کارنامه عملکرد خود دارند.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی ۹۸۷ نفر در رابطه با قاچاق کالا، ۱۲۰ نفر در رابطه با قاچاق ارز غیر مجاز و ۱۱ نفر نیز در خصوص قاچاق طلا توسط پلیس فرودگاه های پلیس پیشگیری ناجا دستگیر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار معصوم بیگی با قدردانی از تلاش شبانه روزی و بی وقفه کارکنان پلیس فرودگاه در تامین نظم و امنیت صنعت هوایی کشور خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید، مبارزه با قاچاق یکی از اولویت های اصلی پلیس پیشگیری است.

نظرات بینندگان