arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

کلاهبرداری اینترنتی با فروش کالاهای ممنوعه

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته فتا ناجا از شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی با عنوان «فروش اجناس و کالاهای ممنوعه و غیرمجاز» خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته فتا ناجا از شیوه جدید کلاهبرداری اینترنتی با عنوان «فروش اجناس و کالاهای ممنوعه و غیرمجاز» خبر داد.

سرهنگ مصطفی نوروزی اظهارکرد: با توجه به ظرفیتی که فضای مجازی و به ویژه شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر برای تسهیل ارتباطات و تعاملات کاربران فراهم کرده است؛ توجه مجرمان سایبری نیز به سوء استفاده از این فضا معطوف شده است و همواره به دنبال فراهم کردن زمینه ای برای فریب شهروندان و انجام اقدامات مجرمانه خود هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شیوه های مجرمان، راه اندازی صفحاتی در شبکه های اجتماعی تحت عنوان "فروش اجناس و کالاهای ممنوعه و غیرمجاز و فروش اقلام دارویی" است، ادامه داد: در اکثر اوقات طرح شکایت از سوی مالباختگان این حوزه ها برای مجرمان دور از ذهن تلقی می شود. لذا کلاهبرداران با سوء استفاده از این موضوع اقدام به ترغیب کاربران به استفاده از این گونه صفحات و انجام اقدامات مجرمانه می کنند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته فتا ناجا تصریح کرد: در تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی واصله به این پلیس و نظر به دریافت گزارش های متعدد مردمی از طریق مسیرهای ارتباطی مشخص شده است اغلب گردانندگان این کانال‌ها و سایت‌ها با استفاده از کارت ها و شماره حساب های اجاره ای و انجام فعالیت های مجرمانه پس از ثبت سفارش و دریافت بهای کالا، سفارش داده شده را به دست متقاضی نمی رسانند و از این طریق از طعمه های خود کلاهبرداری می کنند.

نوروزی اضافه کرد: صفحات و تارنماهای مجرمانه با موضوعات ذکر شده به صورت مستمر از سوی پلیس فتا مورد رصد قرار می گیرد و با گردانندگان این صفحات برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته فتا ناجا خاطرنشان کرد: ضروری است کاربران به هیچ عنوان اقدام به دنبال کردن و یا خرید از این گونه صفحات نکنند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مجرمانه ای درباره موضوع بلافاصله مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

نظرات بینندگان