arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹

ویروس کرونا خانواده ربات سوفیا را گسترش می‌دهد

سازندگان ربات سوفیا برنامه گسترده‌ای را در بحران همه گیری کرونا ارائه داده اند که می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ منجر به تولید صد‌ها ربات مشابه ربات سوفیا شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازندگان ربات سوفیا برنامه گسترده‌ای را در بحران همه گیری کرونا ارائه داده اند که می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ منجر به تولید هزاران ربات مشابه ربات سوفیا شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ربات سوفیا اخیرا هنگام بازدید از آزمایشگاه خود در هنگ کنگ گفت: «ربات‌های اجتماعی مانند من می‌توانند از بیماران یا افراد مسن مراقبت کنند. من حتی در شرایط دشوار می‌توانم به برقراری ارتباط، درمان و همکاری اجتماعی کمک کنم.»

ویروس کرونا
از زمان رونمایی ربات سوفیا در سال ۲۰۱۶، سوفیا به یکی از محبوب‌ترین ربات‌های جهان تبدیل شده و حتی اولین رباتی در جهان است که تابعیت یک کشور (عربستان) را کسب کرده است، اکنون شرکت تولید کننده این ربات، چشم انداز جدیدی دارد: تولید انبوه ربات‌ها تا پایان سال.

خانواده ویروس کرونا

شرکت هانسون رباتیک، مستقر در هنگ کنگ، اعلام کرده است که چهار مدل جدید، از جمله سوفیا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ شروع به کار در کارخانه‌ها می‌کنند، همانطور که محققان پیش بینی می‌کنند همه گیری فرصت‌های جدیدی را برای صنعت رباتیک ایجاد می‌کند. دیوید هانسون، بنیانگذار و مدیر اجرایی این شرکت این باره، گفت: «دنیای آمیخته با کرونا برای ایمن سازی مردم به اتوماسیون روزافزون نیاز خواهد داشت.»

 ربات سوفیا را گسترش میدهد

هانسون معتقد است راه حل‌های رباتیک برای شیوع همه گیر محدود به مراقبت‌های بهداشتی نیست، بلکه می‌تواند به مشتریان در صنایعی مانند خرده فروشی و خطوط هوایی نیز کمک کند. ربات سوفیا و دیگر ربات‌های شرکت هانسون به دلیل شباهت به انسان بسیار منحصر به فرد هستند و این امر می‌تواند در این دوران که افراد به شدت تنها و از لحاظ اجتماعی منزوی هستند بسیار مفید باشد.

هوش مصنوعی

استفاده از ربات حتی قبل از همه گیری کرونا نیز در حال افزایش بود. طبق گزارشی از سوی فدراسیون بین المللی رباتیک، فروش جهانی ربات‌های با خدمات حرفه‌ای در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ با ۳۲ ٪ جهش به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

نظرات بینندگان