arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

لاریجانی: امروزه جامعه بدون جهاد، نوکر شیک‌پوش آمریکاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی لاریجانی، در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران ، با تاکید بر لزوم وجود عنصر جهاد در فرهنگ جامعه، گفت: کشورهایی هستند که از آبادانی برخوردارند، اما به دلیل این‌که روحیه‌ی جهادی ندارند اهل بزم‌اند، نه اهل رزم. باید نوکری آمریکا را قبول کنند. در واقع نوکر شیک‌پوشند. نوکر هستند ولی ظاهر بزک‌کرده‌ای دارند.

 

به گزارش (ایسنا)، رییس مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت فاطمه زهرا (س) گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند دخترم فاطمه، سرور زنان عالم از آغاز تا به انجام است. فاطمه زهرا (س) یک شخصیت معمولی نیست که از جهاتی بر دیگر زنان ترجیح داشته باشد بلکه فاطمه زهرا (س) شخصیتی است که عالم و آدم در گرو وجود اوست.

وی با بیان اینکه تمسک به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت او در همه‌ی زمان‌ها موجب سوق انسان‌ها به سوی سعادت و کمال است، گفت: وجود مقدس حضرت فاطمه (س) یکی از پنج شخصیتی است که وسیله‌ی رحمت خداوندی از ابتدای خلقت بوده‌اند. لذا ملاحظه می‌شود که پیامبر گرامی اسلام (ص) راه رستگاری و سعادت را مودت، دوستی و پرهیز از مخالفت با این شخصیت قرار داده‌اند.

لاریجانی با اشاره به احادیثی مبنی بر اینکه هرکس حضرت فاطمه(س) را دوست بدارد در بهشت با پیامبر همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا (س) در خطبه خود پس از حمد و ثنای الهی و ذکر صفات و مناقب رسول‌الله و عظمت قرآن می‌فرمایند ایمان را خدا عاملی قرار داد که از شرک و ذلالت نجات یابید. در واقع ایمان پایه‌ی حرکت فردی و اجتماعی است و پایه‌ی پیشرفت و کمال برای فرد و جامعه است؛ زیرا یک جامعه هرچند در امور مختلف پیشرفت کند اما اهل ایمان نباشد این پیشرفت واقعی نیست و این حرکت حیات‌بخش نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌چنین فاطمه زهرا (س) فرموده‌اند خداوند عدالت را قرار داده تا دل‌ها را به هم نزدیک کند؛ زیرا عدالت اجتماعی است که حق هرکسی را به اندازه‌ی خود او تامین می‌کند به همین دلیل باعث رضایت افراد می‌شود لذا دل‌ها به هم نزدیک می‌گردد. هم‌چنین در یک خانواده تا دل‌ها به هم نزدیک نشود خانواده استحکام پیدا نمی‌کند و یا در یک اجتماع کوچک، یک شرکت، نهاد و غیره اگر دل‌ها به هم نزدیک نشود، در داخل آن نهاد مشکلات یا شرکت پیدا می‌شود.

لاریجانی با بیان این‌که عامل پایداری یک ملت در همگرایی قلوب آنهاست، گفت: فاطمه زهرا (س) می‌فرمایند اگر استحکام جامعه را می‌خواهید از درون باید نزدیکی در قلوب آنها به وجود بیاید که عامل آن عدالت اجتماعی است؛ زیرا عدل باعث نزدیکی قلوب به یکدیگر می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین اطاعت ما را برای ایجاد نظام در ملت و امت قرار داده؛ زیرا بدون امام و رهبری و بدون ولایت نظام صحیحی به وجود نمی‌آید. فاطمه زهرا (س) عامل برقراری نظام صحیح را اطاعت از آنان قرار داده است. اطاعت از محمد و آل محمد (س) تعریف کرده است. یعنی امامت، عامل نظام‌بخشی به جامعه است و بعد می‌فرماید امامت ما را قرار داد تا مردم از جدایی و افتراق در امان باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاطمه زهرا (س) امامت و پیشوایی اهل بیت (ع) را عامل انسجام جامعه معرفی کرده است. عوامل دیگر ممکن است صرفا تا حدی انسجام‌بخش باشد. به عنوان مثال ملی‌گرایی، قوم‌گرایی و همزبانی عامل انسجام می‌شود اما تا اندازه‌ای؛ لکن محبت اهل بیت (ع) و پذیرش امامت و پیشوایی آنان انسجام تام و کمال به وجود می‌آورد که حاضرند از جان خود در راه آن بگذرند.

لاریجانی اضافه کرد: سپس ایشان جهاد را برای عزت اسلام و ذلت کفر و نفاق قرار دادند، روحیه جهادی عامل عزت‌مندی اسلام است. کشور و ملتی می‌تواند سرافرازانه زندگی کند که روحیه‌ی جهادی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ملتی که عنصر کلیدی یعنی عنصر جهاد را از فرهنگ خود خارج کند ممکن است رنگ و لعاب ظاهری داشته باشد اما عزت ندارد و دست‌نشانده خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز این موضوع را می‌توانید در بین کشورها ببینید. کشورهایی هستند که از آبادانی برخوردارند، نفت و گاز زیادی دارند، صنعت دارند، اما به دلیل این‌که روحیه‌ی جهادی ندارند اهل بزم‌اند، نه اهل رزم. باید نوکری آمریکا را قبول کنند. در واقع نوکر شیک‌پوشند. نوکر هستند ولی ظاهر بزک‌کرده‌ای دارند.

لاریجانی در ادامه‌ی سخنان خود یادآور شد: از سوی دیگر یک گروه کوچک حزب‌الله را ملاحظه کنید که اینها اهل جهاد بوده و هستند و یک رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی را که پشت آن آمریکا بود همین گروه کوچک به زانو درآوردند و یک شکست بزرگی را به رژیم تحمیل کرد که حالا حالاها این درد را حس می‌کنند و این رژیم مجبور است حرف‌های کلفتی بزند تا درد شکست را به نحوی برای خود مرتفع کند.

وی گفت: این روزها نیز شاهد هستید گاه سخنان درشتی نسبت به ملت ایران می‌گویند. رژیم صهیونیستی باید درک کند ملت ایران ملت پیرو فاطمه(س) است که فرمود جهاد عامل عزت اسلام است، ملتی مجاهد است. اگر صهیونیست‌ها دوست دارند که مدال تابوت‌کشی سربازانشان را به سینه‌ی آنها نصب کنیم بسم‌الله.

نظرات بینندگان