arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

فروش ۶۰ میلیارد تومانی نمایشگه مجازی کتاب/ امشب آخرین مهلت خرید

فروش کتاب براساس آخرین آمارها در دهمین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مرز ۶۰ میلیارد تومان رسید و طبق اعلام خانه کتاب و ادبیات مهلت خرید در این نمایشگاه تا ساعت ۲۴ امروز (جمعه) است و این مهلت تمدید نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فروش کتاب براساس آخرین آمارها در دهمین روز نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مرز ۶۰ میلیارد تومان رسید و طبق اعلام خانه کتاب و ادبیات مهلت خرید در این نمایشگاه تا ساعت ۲۴ امروز (جمعه) است و این مهلت تمدید نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آغاز دهمین روز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۶۴۰ نسخه کتاب به ارزش ۵۷۸ میلیارد و ۱۶۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۲۱۷ ریال فروخته شد.

تاکنون ۱۹۷ هزار و ۴۶۴ سفارش کتاب ثبت شده که از کل سفارش ۱۰۷ هزار و ۵۸۹ سفارش ارسال شده است و ۸۹هزار و ۸۷۵سفارش در انتظار ارسال هستند.

همچنین، ۵۱۷ هزار و ۶۷۳ بسته از سوی پست کتاب و ۲۶هزار و ۷۷۰ بسته از سوی ناشر ارسال شده است.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران تمدید نمی‌شود

خانه کتاب و ادبیات در اطلاعیه ای امروز اعلام کرد: مهلت خرید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا ساعت ۲۴ روز جمعه(۱۰بهمن) است و این مهلت تمدید نمی ‌شود.

ساعت کار این نمایشگاه تا ساعت ۲۴ امروز است.

به گزارش ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود چون این شکل برگزاری نمایشگاه مجازی در این وسعت، با حضور این تعداد ناشر، و با لحاظ دارا بودن بخش فروش، و بخش بین‌الملل، رایت سنتر و نشست های فرهنگی در دنیا بی‌نظیر بوده تا آنکه تصمیم گرفت با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی را در ایران به شکل مجازی برگزار کند.

ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حکم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب معرفی شد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از ۱۰۰۰ ناشر حضور دارند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارایه شد.

همچنین ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.

کاری در سطح نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، در واقع یک ابر پروژه چه در حوزه فناوری و زیرساخت و هم در بحث مجازی و حتی کارهای غیرمجازی و بحث لجستیک پشتیبانی مالی اداری و حتی پشتیبانی است.

همچنین فروش بیش از ۵۰ میلیاردی این نمایشگاه کتاب همراه با ثبت بیش از ۷۰۰ میلیون درخواست در سامانه و ارائه پاسخ های درست در کسری از یک ثانیه نشانگر اقبال و استقبال مخاطبان از این رویداد بزرگ فرهنگی و مجازی کشور دارد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به استقبال خوب و چشمگیر ناشران و مخاطبان با دو نوبت تمدید از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا دهم بهمن ماه جاری میزبان بازدید کنندگان و علاقه مندان این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در فضای مجازی خواهد بود.

مهلت بازدید از این نمایشگاه تمدید نمی‌شود و علاقه‌مندان تنها تا ساعت ۲۴ جمعه(۱۰بهمن ماه) فرصت دارند با مراجعه به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب تهران خرید کنند.

نظرات بینندگان