arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

ماتیس: آتش حمله به کنگره را ترامپ کلید زد

ژنرال ماتیس با اعلام اینکه حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا از سوی ترامپ دامن زده شد، گفت: تشدید تهدیدهای داخلی علیه آمریکا را هم بایستی به همان مقدار و میزان مشکلات خارجی علیه کشور در نظر گرفت و مورد بررسی قرار داد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر دفاع پیشین آمریکا در جریان یک رویداد آنلاین به فهرستی از تهدیدهای امنیتی نظیر کره شمالی، روسیه، چین و تروریسم بین‌المللی اشاره کرد اما بعد توجهش را به سمت کشورش معطوف ساخت و گفت: در حال حاضر، تهدیدهای داخلی شامل فقدان وحدت در زمینه زیربنای توافق دموکراسی آمریکا و اتفاقی که در ششم ژانویه با تحریک ترامپ رخ داد،‌ متوجه حال کشور است.

ماتیس همچنین گلوبالیسم را به عنوان منشا اصلی اختلافاتی دانست که به حمله حامیان ترامپ به کنگره منجر شد و ادامه داد: گلوبالیسم در بخش‌های بزرگ کشور خوب نبوده است.

وزیر سابق دفاع آمریکا همچنین گفت: توافق‌های تجاری در کشور اثرات جانبی داشته‌اند و باعث شده‌اند تا برخی از آمریکایی‌ها از نظر اقتصادی ضربه بخورند و دیگر برای آینده امیدی نداشته باشند. وقتی مردم امید خود را از دست می‌دهند، تمایل بیشتری به گوش دادن به تئوری‌های توطئه و سایر موارد دارند.

ماتیس این اظهارات را در جریان گفتگویی آنلاین با مایکل ویکرز، معاون سابق وزیر دفاع در امور اطلاعات مطرح کرد؛ ویکرز گفته بود که کشور با تهدیدهای رو به رشدی از جانب ملی گرایان سفیدپوست و سایر افراط گرایان داخلی روبروست

نظرات بینندگان