arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

خروج کارشناسان سازمان جهانی بهداشت از قرنطینه ووهان

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) که برای تحقیق درباره منشاء ویروس کرونا به چین سفر کرده‌اند، روز گذشته (پنجشنبه) و بالاخره پس از ۱۴ روز، از قرنطینه خارج شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) که برای تحقیق درباره منشاء ویروس کرونا به چین سفر کرده‌اند، روز گذشته (پنجشنبه) و بالاخره پس از ۱۴ روز، از قرنطینه خارج شدند.

اکنون مأموریت اعضای سازمان جهانی بهداشت در چین آغاز شده است.

آنها دو هفته پیش به ووهان رفتند و اکنون پس از گذراندن ۱۴ روز در قرنطینه کار خود را در این شهر شروع کردند؛ شهری که گفته می شود بیماری ریوی کووید۱۹ برای نخستین بار در آنجا عوارض خود را نشان داد.

هدف ۱۳ عضو گروه کارشناسی بین‌المللی این است که دریابند ویروس سارس کوو۲ نخستین بار از کجا شروع شده و چگونه گسترش یافته است.

بر پایه بررسی‌های ژنتیک گمان می‌رود که ویروس از نوعی خفاش به حیوانی دیگر منتقل شده و سپس به انسان سرایت کرده است.

با این حال برخی گمانه‌زنی‌هایی هست مبنی بر این که ویروس از یک آزمایشگاه به بیرون سرایت کرده است.

تیم سازمان جهانی بهداشت بر آن است که گفت‌وگوها و پژوهش‌هایی در بیمارستان‌ها و بازارهای حیوان‌فروشی انجام دهد تا به نخستین علایم پاندمی برسد.

از زمان شیوع جهانی ویروس کرونا، گمانه‌زنی‌ها درباره پنهان‌کاری دولت چین و حتی منشاء آزمایشگاهی این ویروس به شدت مطرح بوده اما چین این احتمال را به طور کامل رد کرده است. از سوی دیگر مقامات چین نیز دولت جدید آمریکا را به سیاسی‌کاری در مورد شیوع جهانی ویروس کرونا متهم کرده است.

گزارش‌ها حاکیست که چین تا حد زیادی ویروس را مهار کرده است به گونه‌ای که امروزه موارد محدودی از آن، تنها در مناطقی محدود دیده می‌شود و به محض پیدایش هر مورد تازه، کل منطقه در محاصره کامل قرار می‌گیرد.

بنابر گزارش دویچه‌وله، دولت چین از پایان ژانویه ۲۰۲۰ در شهرهای بزرگ این کشور محدودیت‌های شدیدی شامل منع تردد، قطع تماس‌های فردی و تست گیری وسیع از شهروندان اعمال کرده است.

براساس گزارش‌های رسمی، شمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به بیش از ۱۰۲ میلیون نفر رسیده و مرگ بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است.

ایسنا

نظرات بینندگان