arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

طالبی:نمی‌دانم چرا همه اطلاعاتی‌ها خودشان را به جای جاسوس فیلم می‌گذارند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارگردان "قلاده‌های طلا" با بیان اینکه متاسفانه دوستان وزارت اطلاعات درباره فیلم من دچار سوء‌تفاهم شده‌اند گفت: تعجب می‌کنم با وجود اینکه تعداد زیادی نیروی اطلاعاتی باصلابت و خوب در فیلم نشان دادم اما چرا همه اطلاعاتی‌ها تنها خود را به جای شخصیت منفی فیلم می‌گذارند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، ابوالقاسم طالبی در مراسم نقد و بررسی فیلم "قلاده‌های طلا" در دانشگاه هنر با بیان اینکه بیش از ۲۵ سال در کنار سینما هستم و آرزو داشتم روزی یک روحانی پیدا شود که از من تقدیر کند، گفت: بالاخره به آرزوی خود رسیدم و توانستم از یک روحانی اصولگرا مانند حجت الاسلام پناهیان جایزه بگیرم.

در ادامه این نشست برخی دانشجویان سئوال های خود را از ابوالقاسم طالبی مطرح کردند.

طالبی در پاسخ به سئوالی مبنی‌بر اینکه چرا همواره در فیلم‌های شما دغدغه و مسائل روز مطرح است، گفت: سالها قبل همراه با هیئت اسلامی هنرمندان به محضر رهبر انقلاب رسیدیم و آقا فرمودند چرا شما هنرمندان به حوادث منطقه حساسیت نشان نمی‌دهید لذا بعد از آن سخنان فیلم‌هایی در خصوص جنگ افغانستان و عراق ساختم.

وی افزود: در زمان دولت اصلاحات که فیلم سیاسی مد شده بود آقای رئیس جمهور را ساختم که مسئولان آن دوره بعد از یک و نیم سال که عنوان می‌کردند وقت دیدن فیلم را نداریم آن را دو روز بعد از جشنواره فیلم فجر و در زمستان به مدت یک هفته اکران کردند و به نوعی فیلم را سوزاندند.

در ادامه دانشجوی دیگری از طالبی سئوال کرد که چرا نقش خواص سیاسی داخل کشور را در فتنه نشان ندادید، گفت: اگر می‌خواستیم این خواص را نشان دهیم باید بعضی را نشان می‌دادیم که چسب به دهانشان زده بودند! باید گفت که طیف ساکتین در آن زمان مطرح نبودند و بعد از مدتی حوادث از دست سران فتنه و خواص سیاسی داخل خارج شد.

نقش زیاد انگلیس در فیلم قلاده‌های طلا سئوال دیگری بود که از طالبی سئوال شد وی در پاسخ به این سئوال گفت: در فیلم من کمیته مشترکی از سوی سازمان‌های جاسوسی جهان مطرح شده است و آنها به این نتیجه رسیده‌اند که باید در انتخابات ۸۸ آشوب ایجاد کرد.

وی افزود: برای ایجاد عملیات یکی از مهمترین امکانات سفارتخانه‌ها بود که در ماه‌های منتهی به انتخابات مراجعه‌ها به سفارت انگلیس به ۵۰۰ هزار نفر در روز می‌رسید. حتی یکی از مهمترین اشکالات به آمریکا این بود که چرا در ایران سفارت ندارند.

طالبی تصریح کرد: انگلیس بیش از ۳۰۰ سال است که در ایران خباثت به خرج می‌دهد و یک روز قبل از اینکه وزارت کشور ستاد انتخابات را افتتاح کند، بی‌بی‌سی توسط وزارت خارجه انگلیس افتتاح شد لذا فکر می‌کنم در خصوص نقش انگلیس در فتنه ۸۸ به هدف زدم و به خوبی نقش آنها را نشان دادم.

وی در ادامه در خصوص محدودیت‌های ایجاد شده برای نمایش برخی مطالب در فیلم "قلاده‌های طلا" گفت: ما هر چه خواستیم پخش کردیم و هیچ محدودیتی وجود نداشت.

طالبی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی‌بر اینکه چرا اسمی از سپاه پاسداران در فیلم مطرح نشده است، گفت: من زحمت‌های کشیده شده برای خنثی سازی فتنه ۸۸ را در فیلم به چند بخش تقسیم کردم و بسیج، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی را در آن آوردم که سهم بسیج که نماینده سپاه پاسداران بود ۲۱ دقیقه در فیلم بود، البته باید گفت سپاه از شهریور به بعد به صورت خیابانی وارد حوادث تهران شد که فیلم من در مقطع قبل از شهریور است و حضور سپاه در مقطع زمانی فیلم من در خیابان‌‌های تهران غلیظ نبود که بخواهم آن را نشان دهم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قلاده‌های طلا را فیلم سیاسی می‌دانید یا حادثه‌ای گفت: قضاوت این برعهده مردم است اما مطمئنم که فیلم ضد انقلابی نساختم. در صورتی که در حال حاضر حداقل سالی ۱۰ فیلم ضد انقلابی تولید می‌شود.

کارگردان قلاده‌های طلا در خصوص برخورد وزارت اطلاعات با وی بعد از ساخت فیلم و اینکه معاون وزیر اطلاعات را جاسوس نشان داده‌است، گفت: برخورد وزارت اطلاعات با من ویژه بود. باید تاکید کنم که قصه ورود یک نفوذی به وزارت اطلاعات واقعیت ندارد و تنها یک قصه در فیلم بود در همان زمان‌ها حجت الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات به من گفت اگر یک سازمان بتواند از درون خود را پالایش کند درست است.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم فرمودند اگر در درون یک سازمان نقطه سیاهی را نشان دهید و بگویید که آن نقطه توسط آدم‌های خوب همان سازمان منهدم می‌شود هیچ مشکلی وجود ندارد اما متاسفانه دوستان وزارت اطلاعات دچار سوء‌تفاهم شده‌اند بنده تعجب می‌کنم با وجود اینکه تعداد زیادی اطلاعاتی باصلابت و خوب نشان دادم اما چرا همه اطلاعاتی‌ها تنها خود را به جای شخصیت منفی فیلم می‌گذارند!؟
نظرات بینندگان