arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

وزیر کشور آلمان از شهروندان خواست از رفتن به سفرهای خارجی خودداری کنند

وزیر کشور آلمان در درخواستی فوری از شهروندان خواست از رفتن به سفرهای خارجی جدا خودداری کنند و سیاستمداران آلمانی هم از احتمال تمدید مجدد قرنطینه سراسری برای مهار کرونا خبر می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان از مردم کشورش درخواست کرد از تمام سفرهای خارجی انصراف دهند.

وی که در گفتگو با یک رسانه آلمانی سخن می گفت تصریح کرد: در حال حاضر تنها می توانم از مردم درخواست کنم که از هر گونه سفر خارجی غیر ضروری خودداری کنند. من در این موقعیت دشوار این را وظیفه شهروندی می دانم.

زیهوفر تاکید کرد: باید بگویم سفر به مناطق شیوع ویروس های جهش یافته بدون دلیلی قانع کننده کاملا احمقانه است.

وی همچنین از تصمیم دولت آلمان برای ممنوعیت سفر از مناطق بحرانی کرونایی به کشورش حمایت کرده و گفت: این محدودیت ها اقداماتی جدی است که برای محافظت از مردم کاملا ضروری است.

وی در حال حاضر شرایط را برای کاهش محدودیت ها مناسب ندانسته و گفت: در حال حاضر هیچ کس نمی تواند با دقت این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهد که اواسط فوریه اوضاع چگونه خواهد بود.

زیهوفر همچنین گفت: اما یک چیز را می توان گفت که در مبارزه با کرونا بعد از دوران محدودیت ها نمی توان به سرعت به زندگی معمول بازگشت. کاهش محدودیت ها تنها به صورت مرحله ای امکان پذیر است و در غیر این صورت بازگشت به موج سومی اتفاق خواهد افتاد.

در این شرایط رئیس فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی خواستار تمدید قرنطینه سراسری در آلمان بعد از پایان دوران فعلی آن در 14 فوریه شده است.

وی تاکید کرد که آلمان به دلیل جهش های ویروس کرونا باید در کاهش محدودیت ها محتاط باشد. آنچه که ما در حال حاضر در انگلیس و ایرلند می بینیم بسیار نگران کننده است.

دولت آلمان ممنوعیت کامل سفر برای مسافران از مناطق خطر کرونایی که در آن ویروس های جهش یافته کرونا شیوع پیدا کرده است را در نظر گرفته است.

وزارت کشور آلمان می خواهد این ممنوعیت های سفر را بخصوص برای کشورهای آفریقای جنوبی، برزیل و انگلیس و همچنین پرتغال و ایرلند اجرایی کند. به گزارش هفته نامه اشپیگل این ممنوعیت های سفر از روز شنبه در آلمان اجرایی می شود و کشورهای دیگری هم می توانند به این لیست ممنوعیت ها اضافه شوند.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان همچنین می‌خواهد برای مبارزه با ویروس انگلیسی کرونا ممنوعیت‌های ورود ریلی و جاده‌ای هم برای مسافران ورودی از مناطق خطر کرونایی را علاوه بر مسافران هوایی مدنظر قرار دهد.

 

وزیر کشور آلمان مهار و جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور را از اهداف بزرگ این طرح اعلام کرده است، به این ترتیب دولت آلمان از یک راه‌حل اروپایی برای مهار این بحران برای اولین بار فاصله گرفته است و به‌صورت مستقل عمل می‌کند.

آلمان استفاده از واکسن تازه تایید شده آسترازنکا را برای افراد مسن توصیه نمی کند. این در حالی است که آژانس دارویی اروپا روز گذشته این واکسن را تایید کرده است.

 

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 12321 مورد جدید به کرونا و 794 مورد مرگ کرونایی خبر داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2207393 نفر به کرونا مبتلا شده و 57052 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات بینندگان