arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

پولتیکو: کوچک شدن اداره حوزه خاورمیانه شورای امنیت ملی بایدن / اولویت دولت آمریکا، چین است

پولیتیکو گزارش داد: دولت بایدن اولویت های سیاست خارجی خود را تغییر جهت داده و با تمرکز بر چین و آسیا، تعداد کارمندان حوزه خاورمیانه را کاهش داده است. این وب سایت گزارش داد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن، تیم خاورمیانه را کوچک تر کرده و واحدی را گسترش داده است که تمرکزش بر سیاست منطقه ای وسیع از اقیانوس هند تا اقیانوس آرام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پولیتیکو گزارش داد، دولت بایدن اولویت های سیاست خارجی خود را تغییر جهت داده و با تمرکز بر چین و آسیا، تعداد کارمندان حوزه خاورمیانه را کاهش داده است.

به گزارش «انتخاب»؛ این وب سایت مستقر در ایالات متحده روز جمعه گزارش داد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن، تیم خاورمیانه را کوچک تر کرده و واحدی را گسترش داده است که تمرکزش بر سیاست منطقه ای وسیع از اقیانوس هند تا اقیانوس آرام است.

پولیتیکو گزارش داد که کورت کمپبل، به عنوان هماهنگ کننده هند و اقیانوس آرام شورای امنیت ملی، اکنون سه مدیر ارشد خواهد داشت، در حالی که به برت مک گورک، هماهنگ کننده خاورمیانه، تنها یک مدیر ارشد اختصاص داده اند.

این تغییرات اساساً ساختار شورای امنیت ملی دوران اوباما را دگرگون می کند. در آن دوران، تعداد معدودی از کارکنان شورای امنیت ملی در حوزه آسیا کار می کردند، در حالی که بیشتر منابع به مسائل مربوط به خاورمیانه، از جمله داعش، لیبی، سوریه، ایران و همچنین بحران مهاجران در اروپا، اختصاص داشت.

یک مقام پیشین دولت اوباما در گفتگو با پولیتیکو گفت: "با توجه به ساختار جدید کارکنان شورای امنیت ملی، من فکر می کنم آنها کاملا مصمم هستند که به جای غرق شدن در خاورمیانه، به اولویت های خود پایبند باشند."

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، این هفته اعلام کرد دولت بایدن معتقد است که بزرگترین چالش های امنیتی آنها از جانب چین و روسیه خواهد بود.

ساکی افزود: "آنچه در طی چند سال گذشته دیده ایم این است چین در داخل اقتدارگرتر و در خارج تهاجمی تر شده است و اکنون امنیت، رفاه و ارزش های ما را به چالش کشیده است. بنابراین لازم است ایالات متحده رویکرد جدیدی را در قبال آن اتخاذ کند."

مقامات آمریکایی به پولیتیکو گفتند که دلیل دیگر این تغییر این بود که تیم بایدن می خواهد از پیچیده تر شدن وضعیت خاورمیانه جلوگیری کند و اتحادهای اصلی را که به گفته آنها دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق نادیده گرفته است، تقویت کند.

تغییر در اولویت بندی و توجه بیشتر به آسیا نسبت به خاورمیانه محدود به شورای امنیت ملی نبوده است.

در وزارت دفاع، الی راتنر، دستیار پیشین بایدن، به عنوان مشاور اصلی وزیر دفاع در امور چین انتخاب شد. کلی مگسامن، فرمانده ستاد مشترک ارتش، نیز پیش از این، معاون دستیار وزیر دفاع در امور امنیتی آسیا و اقیانوسیه بوده است.

لوید آستین، وزیر دفاع بایدن و فرمانده سابق سنتکام، در جلسه تأیید خود در کنگره گفت: "چین مهمترین تهدید پیش رو است زیرا این کشور به سرعت در حال افزایش قدرت خود است."

واشنگتن به آرامی تمرکز خود را به سمت چین که طی چند دهه گذشته از نظر اقتصادی و نظامی قدرتش افزایش یافته، معطوف کرده است.

در سال 2019 ، معاون وزیر دفاع در امور سیاست‌گذاری، گفت پکن بزرگترین تهدید دراز مدت برای امنیت آمریکا است.

نظرات بینندگان