arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

علت انفجار در خیابان شهید آیت تهران اعلام شد

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از انفجار در یک ساختمان در خیابان شهید آیت خبر داد.وی تصریح کرد: ابتدا گمان بر این بود که در قسمت موتورخانه این ساختمان اتفاقی روی داده اما با حضور آتش‌نشانان مشخص شد در موتورخانه اتفاقی روی نداده است. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه مشکل و خساراتی برای طبقات بالایی این ساختمان ایجاد نکرده و فقط آقایی حدوداً 60 ساله که در محل حضور داشت از ناحیه سر و صورت کمی دچار سوختگی شده و تحویل عوامل اورژانس شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از انفجار در یک ساختمان در خیابان شهید آیت خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با شگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر انفجار در یک ساختمان در خیابان شهید آیت، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 20:48 صبح امشب (11 بهمن) در پی تماسهای شهروندان با سامانه 125 آتش‌نشانی تهران و اطلاع‌رسانی مبنی بر شنیدن صدای یک انفجار در خیابان شهید آیت، خیابان شهید حاج‌ صادقی، به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور سه دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه، افزود: محل آتش‌سوزی یک ساختمان چهار طبقه تک واحدی و مسکونی بود.

وی تصریح کرد: ابتدا گمان بر این بود که در قسمت موتورخانه این ساختمان اتفاقی روی داده اما با حضور آتش‌نشانان مشخص شد در موتورخانه اتفاقی روی نداده است.

ملکی ادامه داد: در بررسی بیشتر مشخص شد در زیر قسمت رمپ پارکینگ این ساختمان، یک اتاقک حدوداً پنج تا 6 متری وجود داشته که مقدار زیادی لوازم ضایعاتی یک کپسول (پیک‌نیک سفری کوچک) در آن نگهداری می‌شد و در این بخش انفجاری روی داده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران عنوان کرد: این انفجار منجر به شعله‌وری نشده و هیچگونه آتش‌سوزی روی نداده بود؛ فقط به دلیل وقوع این حادثه در قسمت بسته، بخشی از دیوارهای همان انبار تخریب و به سقف بالای آن (رمپ) نیز خساراتی وارد شده بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه مشکل و خساراتی برای طبقات بالایی این ساختمان ایجاد نکرده و فقط آقایی حدوداً 60 ساله که در محل حضور داشت از ناحیه سر و صورت کمی دچار سوختگی شده و تحویل عوامل اورژانس شد.

ملکی با بیان اینکه در نهایت محل ایمن‌سازی و تحویل مالکان شد، گفت: در ساعت 21:58 این عملیات به پایان رسید.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: نگهداری کپسولهای گاز حتی در اندازه کوچک آن یا نگهداری ظروف قابل اشتعال در محیطهای بسته باعث انباشت بخارات حاصل از مایعات قابل اشتعال و انفجار می‌شود در نتیجه حتماً باید در یا پنجره‌ای برای تخلیه هوا باز گذاشته شود.

 

نظرات بینندگان