arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

مخالفت نمایندگان کنگره با طرح پلیس برای حصار کشی دایمی

شهردار واشنگتن و شماری از نمایندگان کنگره با طرح پلیس آمریکا برای دائمی شدن حصارهای سیم خاردار اطراف ساختمان کنگره مخالفت کردند."موریل بوذر" شهردار واشنگتن با مخالفت با این اجرای این طرح گفت: دولت محلی حصارکشی دائمی اطراف ساختمان کنگره را قبول نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: شهردار واشنگتن و شماری از نمایندگان کنگره با طرح پلیس آمریکا برای دائمی شدن حصارهای سیم خاردار اطراف ساختمان کنگره مخالفت کردند.

نشریه هیل شنبه شب نوشت: با گذشت چندین هفته از حمله حامیان تندرو ترامپ به ساختمان کنگره در تاریخ ششم ژانویه (۱۷دی)، نیروهای امنیتی و پلیس به تازگی برای حفاظت بیشتر و جلوگیری از هرگونه اقدام آتی، طرحی تحت عنوان حصارکشی دائمی در اطراف ساختمان کنگره را مطرح کرده اند.

با گذشت تنها چند روز از ارائه این طرح توسط پلیس آمریکا، رهبران محلی و اعضای کنگره با این طرح مخالفت کردند.

"موریل بوذر" شهردار واشنگتن با مخالفت با این اجرای این طرح گفت: دولت محلی حصارکشی دائمی اطراف ساختمان کنگره را قبول نمی کند.

بوذر در ادامه با اشاره به حضور کنونی حصارکشی ها در اطراف ساختمان کنگره گفت که در زمان مناسب این حصارها نیز باید برداشته شوند.

الیز استفانیک عضو مجلس نمایندگان نیز مخالفت خود در مورد حصارکشی دائمی در اطراف کنگره را اعلام کرد.

جیک اوکلینکلوس نماینده ایالت ماساچوست در کنگره با مخالفت با این طرح گفت: این اشتباه است که خانه دموکراسی خود را به یک قلعه تبدیل می کنیم.

پلیس آمریکا روز جمعه با پذیرش شکست در برابر هجوم شورشیان هوادار دونالد ترامپ خواستار حضور دائمی فنس و حصار سیم خاردار در اطراف ساختمان کنگره شد.

"یوگاناندا پیتمن" رییس پلیس کنگره آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به وقایع اخیر باید اقدامات گسترده ای در زیرساخت های امنیتی از جمله حصارکشی دائمی و در دسترس بودن نیروهای پشتیبان در نزدیکی ساختمان کنگره صورت بگیرد.

پیتمن که به تازگی به عنوان رییس پلیس کنگره آمریکا منصوب شده است، افزود: مدت ها است که کارشناسان امنیتی حتی قبل از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تاکید کرده بودند که برای حفاظت از ساختمان کنگره باید اقدامات بیشتری انجام شود.

به دنبال حمله و شورش حامیان تندرو ترامپ به ساختمان کنگره در تاریخ ۱۷ دی که منجر به توقف شمارش آرای الکترال جو بایدن شد، پنج تن از نیروهای پلیس و معترضان کشته شدند.



نظرات بینندگان