arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

واکسیناسیون با واکسن روسی " اسپوتنیک وی" در الجزایر آغاز شد

رسانه‌های رسمی الجزایر روز شنبه گزارش دادند که این کشور واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا را با واکسن روسی " اسپوتنیک وی " آغاز کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رسانه‌های رسمی الجزایر روز شنبه گزارش دادند که این کشور واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا را با واکسن روسی " اسپوتنیک وی " آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، این واکسیناسیون در استان "البلیده" نخستین منطقه ای که مارس گذشته (فرودین/ اردیبهشت) کووید-۱۹ در آن انتشار یافته بود، آغاز شد.

براساس گزارش این خبرگزاری، مرحله نخست این واکسیناسیون شامل بخش بهداشت، افراد سالخورده و مبتلایان به بیماری‌های مزمن را خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید که فردا یکشنبه نیز گسترده این واکسیناسیون افزایش خواهد یافت و نیروهای امنیتی، امداد و نجات، بخش آموزش، امامان جمعه و جماعت، سیاستمداران و روزنامه نگاران را نیز دربرخواهد گرفت.

حدود هشت هزار مرکز بهداشتی در مناطق مختلف الجزایر برای واکسیناسیون درنظر گرفته شده است.

الجزایر نخستین دوز از واکسن روسی را روز جمعه تحویل گرفت، اما به میزان دقیق این واکسن ارسالی از سوی روسیه هیچ اشاره‌ای نکرده است.

مقامات الجزایر اواخر دسامبر گذشته اعلام کردند که ۵۰۰ هزار دوز واکسن را از مسکو سفارش داده‌اند.

"همچنین عمار بلحمیر" سخنگوی دولت الجزایر در این باره گفت که نخستین دوز واکسن آسترازنکا/ آکسفورد نیز روز یکشنبه وارد الجزایر می‌شود.

خبرگزاری رسمی الجزایر بدون ذکر جزییات همچنین اعلام کرد که این کشور واکسن‌هایی از چین و هند را نیز تحویل خواهد گرفت.

براساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت الجزایر، تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۰۷ هزار رسیده است که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است و حرف وی (v) بعد از اسپوتنیک همان حرف اول کلمه انگلیسی victory (ویکتوری) به معنای پیروزی است.

این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰(مرداد) به ثبت رسید.

تاکنون سه میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی تولید شده است.

علاوه بر الجزایر تعدادی از کشورها مانند، بلاروس، تونس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات و گینه این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

نظرات بینندگان