arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

جست‌وجوی زودرس براي آپارتمان اجاره‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای اقتصاد: عده‌ای از متقاضیان در بازار اجاره مسکن که در واقع جزو مستاجران فصل اجاره محسوب نمی‌شوند اما قرارداد اجاره آنها بر حسب اتفاق در یکی از 3 ماه تابستان منعقد شده است، از الان در بازار اجاره واحدهای مسکونی در حال رفت و آمد هستند تا بتوانند قبل از پایان اردیبهشت ماه و افزایش بی دلیل نرخ‌های اجاره، واحد مورد نظر خود را با اجاره بهای ارزنده پیدا کنند.

این روزها در بنگاه‌های املاک می‌توان شاهد مراجعه مستاجران نسبتا زیادی بود که حدود 2 تا 4 ماه به اتمام قرارداد اجاره واحدشان باقی مانده است اما از هم اکنون در جست‌وجوی واحد دیگری برای جابجایی هستند. 

یکی از مستاجران در بازار اجاره به «دنیای اقتصاد» گفت: برخی از متقاضیان بازار اجاره در حال حاضر برخلاف اکثر مستاجران، فرزند مدرسه‌ای ندارند که مجبور باشند تا پایان فصل امتحانات خرداد ماه، برای جابه‌جایی اقدام نکنند به همین خاطر مستاجرانی که در هر فصل از سال امکان نقل مکان به واحد دیگری برایشان مهیا است منتظر اتمام فصل بهار نمی‌مانند. 

وی در ادامه اظهار کرد: ‌این دسته از مستاجران سعی می‌کنند قراردادهای اجاره خود را به قبل یا بعد از فصل تابستان موکول کنند تا در زمان اتمام قرارداد مجبور نباشند در اوج گرانی نرخ‌های اجاره جابه‌جا شوند یا آنهایی که بر حسب اتفاق یا اجبار جابه‌جایی شان در 3 ماهه دوم سال روی داد حداقل2 ماه قبل از تاریخ اتمام قرارداد اجاره با موافقت مالک تصمیم به جا به جایی می‌گیرند. 

مستاجر دیگری در ‌این رابطه تاکید کرد: البته مستاجرانی که به جز فصل اجاره به دنبال واحدهای اکازیون هستند موفق نمی‌شوند در کمترین مدت زمان واحد مورد نظر خود را پیدا کنند بلکه باید زمان زیادی را صرف جست‌وجو كنند. 

وی در ادامه تصریح کرد: شاید واحدهای نوسازی که بلافاصله به بازار اجاره معرفی می‌شوند شانس‌این دسته از مستاجران باشد زیرا بسیاری از بنگاهداران املاک براین باورند که واحدهای مسکونی که از کلیه امکانات برخوردار باشد در فصل جا به جایی در بازار اجاره فایل می‌شود و هدف مالک از‌این کار اعلام نرخ اجاره سنگین برای چنین واحدهایی است. 

این متقاضی بازار اجاره مسکن تاکید کرد: بنا به گفته مشاوران املاک بهترین واحدها در فصل اجاره به بازار سپرده می‌شود چراکه مالک به دو دلیل ‌این کار را انجام می‌دهد، یکی ‌اینکه در فصل تابستان وفور مستاجر است و احتمال اجاره رفتن واحدش بسیار بالا است و از سوی دیگر به همین خاطر واحدهای خود را با نرخ‌های غیرواقعی به بازار تحمیل می‌کنند تا مبلغ بیشتری کسب کنند. 

به طور کلی مستاجران در هر دو صورت در بازار اجاره با معضل روبه‌رو هستند، در فصل اجاره نرخ‌های اجاره بالا و امکان پیدا کردن واحد اکازیون ضعیف است و در مابقی فصول سال هم واحد اجاره‌ای دلخواه متقاضیان بسیار انگشت شمار خواهد بود به همین خاطر زمان زیادی باید صرف جست‌وجو كرد.
 
نظرات بینندگان