arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

حضور دوباره رئیس جمهور در مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چهره شاخص اقتصادي مجلس گفت: قرار است تا روز سه شنبه هفته آينده نمايندگان دولت با حضور در صحن علني مجلس در خصوص اجراي فاز دوم قانون هدفمند كردن يارانه ها توضيح دهند.

به گزارش انتخاب به نقل از جام جم آنلاين، 15 نماينده 22 فروردين در نامه اي به علي لاريجاني رييس مجلس تاكيد كردند كه طي روزهاي آينده، رئيس جمهور محترم و وزراي ذيربط به جلسه علني رسمي مجلس دعوت شوند تا پس از استماع نظرات دولت و نمايندگان، گام دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه ها با همكاري و هماهنگي كامل برداشته شود.

الياس نادران يكي از امضا كنندگان نامه،در پاسخ به این سوال كه آيا هماهنگي لازم جهت حضور رئيس جمهور در مجلس انجام شد و ايشان چه زماني در مجلس حاضر مي شود گفت: بر اساس اعلام هيئت رئيسه مجلس، نشت مشترك مجلس و دولت روز سه شنبه آينده در صحن علني مجلس برگزار خواهد شد.

وي درخصوص حضور رئيس جمهور در اين جلسه گفت: به ما اعلام شد كه در اين جلسه «نمايندگان دولت» حضور خواهند يافت و اينكه رئيس جمهور هم حضور دارد يا نه، معلوم نيست اما رئيس جمهور هم بعنوان نماينده دولت محسوب مي شود و احتمالا حضورمي يابد.


متن نامه نمايندگان خطاب به علي لاريجاني رئيس مجلس به اين شرح است:

برادر ارجمند جناب آقاي دكتر لاريجاني
رئيس محترم شوراي اسلامي

اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به دليل آثار مهم اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي آن مهمترين و اصلي ترين دستور كار دولت و مجلس ششم بوده و خواهد بود.

گذشت 15 ماه از اجراي اين قانون و فرصت باقيمانده تا پايان خرداد ماه سال جاري براي آغاز مرحله دوم آن (طبق قانون اجازه هزينه كرد بودجه در دو ماه اول سال جاري مصوب 21 اسفند 90) فرصت مغتنمي است براي تعامل دولت و مجلس.

با ارزيابي نقاط قوت و ضعف اجراي مرحله اول، مي توان چنان تدبير كرد كه اجراي مرحله دوم به نحوي صورت گيرد تا از فشار گراني بر گرده مردم، به ويژه مستضعفان بكاهد، همچنين امر مغفول حمايت از توليد را جان تازه‌اي ببخشد.

اهميت پشتيباني از توليد وقتي بيشتر مي شود كه به خاطر داشته باشيم مقام معظم رهبري، امسال را سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» ناميدند.

بدين ترتيب منافع قانون مهم مورد بحث افزون شده و هزينه هايش كاهش مي‌يابد.

با توجه به مراتب فوق، ما امضاكنندگان تقاضا داريم به استناد جواز مذكور در بند 8 ماده 23 و تبصره يك ماده 64 قانون آيين نامه داخلي، طي روزهاي آينده، رئيس جمهور محترم و وزراي ذيربط به جلسه علني رسمي مجلس دعوت شوند تا پس از استماع نظرات دولت و نمايندگان، گام دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه ها با همكاري و هماهنگي كامل برداشته شود.

همچنين نمايندگان عنوان كردند محورهايي كه مي تواند در اين جلسه مشترك به بحث و گفت وگو گذاشته شود عبارت است از؛

1- آسيب شناسي مرحله اول اجراي قانون هدفمندي يارانه ها
2- برنامه هاي دولت براي چگونگي اجراي مرحله دوم اين قانون
3- چگونگي كنترل گراني هاي اخير
4- منابع تأمين مالي اجراي قانون

ناگفته پيداست كه لازمه موفقيت اين قانون ملي، عزم عمومي به ويژه تلاش مشترك دولت و مجلس است و اقدامات يكسويه به اجراي آن آسيب مي‌رساند.

اين نامه به امضاي 15 نماينده رسيده است كه اسامي نمايندگان به شرح زير است.

1- احمد توكلي
2- الياس نادران
3- عليرضا مرندي
4- حسين نجابت
5- امين حسين رحيمي
6- پرويز سروري
7- محمد دهقان
8- غلامرضا مصباحي مقدم
9- سيد حسين ذوالانوار
10- زهره الهيان
11- حسين فدايي
12- حميد سعادت
13- جعفري قادري
14- عليرضا زاكاني
15- محمدرضا آشتياني
نظرات بینندگان