arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

شمار کاربران اینترنت در چین به حدود یک میلیارد نفر رسید

مرکز اطلاعات اینترنت چین در گزارشی اعلام کرد، شمار کاربران اینترنت چین تا دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی/آذر ۱۳۹۹/ به ۹۸۹ میلیون نفر برابر با ۷۰.۴ درصد جمعیت این کشور رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: آمارهای مرکز اطلاعات اینترنت چین (CNNIC) که روز چهارشنبه در قالب چهل و هفتمین «گزارش وضعیت توسعه اینترنت چین» منتشر شد؛ نشان می دهد تعداد کاربران دانش آموز و دانشجو از گروه های دیگر بیشتر است و ۲۱ درصد جمعیت کاربران را شامل می شود.

این گزارش با اشاره به تعریف «کد سلامت» برای شهروندان چینی در ایام کرونا، نوشته است: کد سلامت به ۹۰۰ میلیون چینی کمک می کند تا با ایمنی و اطمینان رفت و آمد کنند.

بر اساس این گزارش، کاربران اپلیکیشن ویدئوهای کوتاه به ۸۷۳ میلیون نفر و کاربران خرید اینترنتی به ۷۸۲ میلیون نفر رسیده است.

در این گزارش آمده است: صنعت اینترنت چین در دوران شیوع کرونا استقامت خوبی از خود نشان داده که نه تنها در پیشگیری و مهار موثر و هدفمند کرونا نقش کلیدی ایفا کرده است، بلکه در زیرساخت ها، اقتصاد و مدیریت دیجیتالی به پیشرفت های چشمگیری رسیده است.

تعداد تجهیزات پایانه ای متصل به شبکه اینترنت نسل ۵ در چین هم به بیش از ۱۸۰ میلیون کاربر رسیده است و علاوه براین، زیرساخت های توسعه یافته، مسیر به کارگیری هر چه بیشتر اپلیکیشن و برنامه های مبتنی بر شبکه نسل ۵ را تسهیل می کنند.

۵G یا اینترنت نسل پنجم، جدیدترین فناوری همراه است که نسبت به نسل های قبلی و قدیمی خود، تاثیر مهم تری را در زندگی ما خواهد گذاشت. اینترنت نسل پنج نه تنها انسان ها را به یکدیگر متصل می کند، بلکه ماشین ها و اشیاء را نیز به یکدیگر متصل کرده و آنها را کنترل می کند. این سطح از کارایی و فناوری، باعث افزایش تجربیات کاربر می شود که می توانند سطح جدیدی از فناوری را به خوبی درک کنند.

در اینترنت نسل پنجم، تمام فاکتورها نسبت به نسل های گذشته دارای تفاوت بسیار زیادی هستند و از مهم ترین آنها نیز می توان به سرعت و پهنای اینترنت اشاره کرد که در آن چیزی به اسم سرعت لود پائین و کم، هیچ معنایی نخواهد داشت و شما می توانید به سادگی تمام و در چند ثانیه فایل های حجیم را دانلود و استفاده کنید.

از اهداف نسل پنجم، افزایش سرعت انتقال داده تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه (یک گیگابیت بر ثانیه برای هر کاربر)، افزایش ظرفیت سرویس‌دهی به کاربران شبکه، کاهش تأخیر شبکه و ارتقاء بیشتر مصرف توان در تجهیزات شبکه و کاربر مانند گوشی موبایل و نیز پشتیبانی از سرعت بیشتر کاربران در حال حرکت مانند کاربر سوار بر اتومبیل در اتوبان یا قطارهای سریع‌السیر تعریف شده ‌است.

نظرات بینندگان