arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

پاکستان موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرد

ارتش پاکستان روز چهارشنبه برای دومین بار طی چند هفته اخیر، از آزمایش یک فروند موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خبر داد. این دومین آزمایش موشکی پاکستان طی ۱۵ روز گذشته محسوب می‌شود. این کشور اول بهمن ماه پرتاب موشک بالستیک زمین به زمین «شاهین-۳» با برد ۲۷۵۰ کیلومتر را با موفقیت انجام داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ارتش پاکستان روز چهارشنبه برای دومین بار طی چند هفته اخیر، از آزمایش یک فروند موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خبر داد.

این دومین آزمایش موشکی پاکستان طی ۱۵ روز گذشته محسوب می‌شود. این کشور اول بهمن ماه پرتاب موشک بالستیک زمین به زمین «شاهین-۳» با برد ۲۷۵۰ کیلومتر را با موفقیت انجام داد.

براساس این گزارش، روابط عمومی ارتش پاکستان ساعاتی پیش اعلام کرد: موشک بالستیک زمین به زمین «غزنوی» با بُرد متوسط ۲۹۰ کیلومتر در پرتاب آزمایشی، نقطه تعیین شده را با دقت هدف قرار داد.

پرتاب موشک اتمی پاکستان در جریان رزمایش میدانی سالانه یگان فرماندهی نیروهای استراتژیک ارتش این کشور و با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح صورت گرفت.

پاکستان با هدف افزایش توان نظامی و دفاعی خود، همواره می‌کوشد تا در زمینه توانایی‌های موشکی و نظامی، از همسایه و رقیب سنتی خود هند، عقب نماند.

«شاهین-۳» آخرین موشکی است که ارتش پاکستان دوهفته پیش دست به آزمایش آن زد. ناظران دفاعی گفتند که این موشک بالستیک قابلیت حمل هر نوع سلاح از جمله کلاهک هسته‌ای را دارد.

به رغم تلاش‌های دوجانبه و بین المللی برای کاستن از تنش‌های میان پاکستان و هند به عنوان تنها قدرت های هسته‌ای جنوب آسیا، روابط این دو همسایه ناسازگار همواره شاهد تنش‌ها و اختلاف های شدید سیاسی و مرزی بوده و این اختلاف‌های کهنه که از سال ۱۹۴۷ تاکنون بر روابط دو کشور سایه انداخته است، تاکنون سبب شده که هند و پاکستان سه بار وارد جنگ تمام عیار شوند.

پاکستان که هند را تهدیدی بالقوه و همیشگی برای امنیت خود می‌داند، سعی می‌کند پا به پای هند توان نظامی خود را تقویت کند و بر اساس گزارش موسسه‌های مطالعات و تحقیقات بین المللی، حتی در برخی زمینه‌ها از جمله در زمینه ساخت سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های پیشرفته، سعی کرده از هند پیشی بگیرد.

پاکستان در زمینه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

این کشور انواع موشک کروز «بابر» را در اختیار دارد که از زمین و دریا به سمت هدف شلیک می‌شوند. همچنین به تازگی پیشرفته‌ترین مدل موشک کروز با نام «رعد» نیز در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است که قابلیت شلیک از جنگنده به سمت هدف را دارد.



نظرات بینندگان