arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

دیپلمات روس: فقط سیاستمداران غیرعاقل آمریکایی به جنگ هسته‌ای با روسیه فکر می‌کنند

«آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا گفته ایده آغاز جنگ هسته‌ای با روسیه به ذهن سیاستمدارانی در آمریکا می‌رسد که از لحاظ عقلی ناسالم هستند. آنتونوف در ادامه گفت که آمریکا و روسیه در خصوص مسائل کنترل تسلیحاتی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که این کار خیلی سخت و پیچیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در آمریکا گفته ایده آغاز جنگ هسته‌ای با روسیه به ذهن سیاستمدارانی در آمریکا می‌رسد که از لحاظ عقلی ناسالم هستند.

به نوشته خبر‌گزاری «اسپوتنیک»، آنتونوف با لحنی طعنه‌آمیز در این خصوص گفت: «من بر این باورم که چنین ایده‌ای به ذهن برخی سیاستمدارانی می‌رسد که [از لحاظ عقلی] ناسالم هستند.»

این دیپلمات روس در ادامه به تمدید معاهده «استارت جدید» میان واشنگتن و مسکو اشاره کرد و گفت که این توافق بر میزان بازرسی‌های نظاتی میان دو کشور تأثیرگذار نخواهد بود.

آنتونوف در ادامه گفت که آمریکا و روسیه در خصوص مسائل کنترل تسلیحاتی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که این کار خیلی سخت و پیچیده است.

آنتونوف گفت مذاکرات درباره این مسئله نه تنها مسائل فعلی را در بر می‌گیرد بلکه مسائل نوظهور مانند سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته را نیز پوشش خواهد داد.

ساعاتی پیش «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا از تمدید پیمان «استارت‌ جدید» با روسیه به مدت پنج سال خبر داد.

بلینکن گفت آمریکا معاهده مهم کنترل تسلیحات هسته‌ای با روسیه را به مدت پنج سال تمدید کرد و افزود: تمدید پیمان استارت جدید، آمریکا، متحدان و شرکای آن و جهان را امن‌تر خواهد کرد. یک رقابت هسته‌ای نامحدود همه ما را به خطر خواهد انداخت (جزئیات بیشتر).

پیش‌تر هم کاخ کرملین اعلام کرده بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه تصویب توافقنامه تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی آمریکا و روسیه موسوم به استارت جدید را برای ۵ سال دیگر امضا کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای تمدید این معاهده پیش شرط‌هایی را تعیین کرده بود که با مخالفت مسکو مواجه شد. از جمله این پیش‌شرط‌ها می‌توان به ورود چین به معاهده به عنوان طرف سوم و باقی ماندن موشک‌های آمریکایی در کشورهای اروپایی مجاور روسیه اشاره کرد.

روسیه و آمریکا ۱۰ سال پیش معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده استارت جدید معروف شد. با این حال دولت پیشین آمریکا از تمدید آن طفره می‌رفت.

نظرات بینندگان