arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹

حماس: به اسرائیل اجازه دخالت در انتخابات فلسطین را نمی‌دهیم

«یحیی السنوار» رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه تأکید کرد که این جنبش اجازه دخالت اسرائیل در انتخابات عمومی فلسطین را نخواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: «یحیی السنوار» رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه تأکید کرد که این جنبش اجازه دخالت اسرائیل در انتخابات عمومی فلسطین را نخواهد داد.

به گزارش تارنمای سما فلسطین، السنوار گفت: به سران رژیم اشغالگر پیام می‌دهم که ما در جنبش حماس هرگز به آن ها اجازه نخواهیم داد که در فرآیند انتخابات دخالت کنند.

وی افزود: اگر آن ها قصد داشته باشند در فرآیند انتخابات ما دخالت کنند، محاسباتشان را برهم خواهیم زد و فرآیند انتخاباتی آنها را نیز تخریب خواهیم کرد.

رهبر حماس اضافه کرد: یکی از حقوق طبیعی و ساده ما به عنوان ملت فلسطین این است که به وضعیت داخلی خود رسیدگی کنیم.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۵ ژانویه گذشته با صدور فرمانی زمان برگزاری انتخابات فلسطین در ۳ مرحله را اعلام کرد.

قرار است انتخابات مجلس قانونگذاری (پارلمان) فلسطین شنبه ۲۲ می ۲۰۲۱ (اول خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاست حکومت خودگردان فلسطین شنبه ۳۱ جولای ۲۰۲۱ (۹ مرداد ۱۴۰۰) و انتخابات شورای ملی فلسطین سه‌شنبه ۳۱ اوت ۲۰۲۱ (۹ شهریور ۱۴۰۰) برگزار شود.

نتایج انتخابات مجلس قانونگذاری، اولین مرحله تشکیل شورای ملی فلسطین خواهد بود و این شورا پس از انتخابات ۹ شهریور ۱۴۰۰ طبق اساسنامه سازمان آزادی‌بخش و تفاهمات ملی تکمیل خواهد شد.

نظرات بینندگان